/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F131%2Fd795ecd046559697bfc780de8c325c04.jpg)
Не лише розгін: яку насправді приховану функцію має педаль газу
Ви дізнаєтесь:
Більшість водіїв звикли сприймати педаль газу лише як засіб для розгону.
Главред вирішив детально розповісти, як сучасні електрокари та гібриди виконують додаткові функції педалі газу, зокрема економлять енергію та підвищують ефективність руху.
Рекуперація енергії у сучасних авто
Як пише Interia, в таких автомобілях працює система рекуперації: під час гальмування або відпускання педалі газу електромотор переходить у режим генератора. Він виробляє електроенергію, яка повертається у батарею, що дозволяє збільшити запас ходу на 40–50 км без додаткової підзарядки.
Їзда з однією педаллю
Водій відпускає газ, і авто сповільнюється самостійно – чим сильніше відпустив педаль, тим інтенсивніше уповільнення. Ця технологія отримала назву "їзда з однією педаллю".
Більшість сучасних моделей пропонують два режими – стандартний D та активний B. У режимі D автомобіль котиться за інерцією, а у режимі B електромотор активно гальмує, зменшуючи навантаження на традиційні гальма. Для міської їзди це зручно та безпечно.
Економія палива та запас ходу
Рекуперація помітна і в економії коштів. У гібридних авто витрата палива може зменшитися на 1–1,5 літра на 100 км, що при річному пробігу 15–20 тисяч км дозволяє заощадити кілька тисяч гривень. Для електрокарів головна перевага – збільшення запасу ходу на десятки кілометрів.
Водії, які спробували "однопедальну" їзду, відзначають плавність руху та менший стрес у пробках. Новачкам спочатку потрібен час для адаптації, але переваги швидко оцінюються. Експерти прогнозують, що такий режим стане стандартом у майбутніх поколіннях авто.
Читайте також: