/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F097836c576fbdf11bdf8d83f2af5cfc6.jpg)
Сільські школи - під ніж: українці виступають проти реформи МОН
Авторський пост українця Олександра Чорного у Facebook викликав гаряче обговорення в мережі. Він звернув увагу на рішення Міністерства освіти з 2025 року закривати «малокомплектні» школи — ті, де навчається менше ніж 45 учнів, а згодом — менше ніж 60.
На думку Чорного, це — не просто «оптимізація», а вирок українському селу:
«За п’ять років в Україні закрилось понад 2600 шкіл. Це 78 тисяч дітей, які змушені добиратися в інші населені пункти, пропускати уроки через відсутність доріг, мерзнути на зупинках. А що означає закриття школи для села? Спочатку зникне молодь, потім залишаться лише пенсіонери, а далі – саме село зникне з карти».
Чорний нагадує: лише з 2020 по 2024 рік Україна втратила 2114 шкіл, а з 1 вересня 2025 року закриється ще понад 500. 95% із них — сільські.
«Держава витрачає на одного громадянина до повноліття 700 тисяч гривень. Але навчати дітей у школі – нерентабельно? У якому законі написано, що базова освіта має бути прибутковою?» — ставить він риторичне запитання.
Його допис швидко зібрав десятки відгуків. Люди пишуть, що проблема набагато глибша і закриття шкіл лише пришвидшить відтік молоді.
Користувач Євген Вєрін залишив коментар, який зібрав підтримку:
«На жаль, саме долі нікого не цікавлять. Це тільки початок. Дуже багато людей виїжджає, і дуже мало повернеться. Молодь буде всіма силами залишати країну. Я люблю Україну, але хочу, щоб мої діти навчалися за кордоном і, якщо захочуть, там і залишилися».
Інші користувачі додають:
-
«Школа — це серце села. Закрили школу — село прирекли на смерть».
-
«На автобуси гроші є, на дороги є, на ремонти установ є. А на дітей — немає. Виходить, вони неприбуткові для держави».
-
«Після таких рішень не треба дивуватися, що молодь виїжджає і не повертається».
Раніше ми розповідали про повний день та правила харчування: школярів чекають важливі зміни.
Також, у школах не вистачає вчителів: у МОН розповіли, яких фахівців не вистачає