/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fabfbf202704c37029ba5a88b1960acd7.jpg)
Spotify буде маркувати музику створену штучним інтелектом
Spotify оголосив про серію оновлень своєї політики щодо штучного інтелекту, розроблених для кращого визначення використання штучного інтелекту для створення музики, зменшення спаму та чіткішого пояснення того, що несанкціоноване клонування голосу на його сервісі заборонено.
Компанія заявляє, що впровадить майбутній галузевий стандарт для ідентифікації та маркування музики зі штучним інтелектом у титрах, відомий як DDEX , і незабаром запустить новий фільтр музичного спаму, щоб виявляти більше зловмисників.
Згідно з системою DDEX, лейбли, дистриб'ютори та музичні партнери подають стандартизовані розкриття інформації про ШІ в музичних титрах. Це рішення пропонує детальну інформацію про використання ШІ, наприклад, чи використовувався він для вокалу, інструментації чи постпродакшну, згенерованого ШІ.
«Ми знаємо, що використання штучного інтелекту буде різноманітним, оскільки артисти та продюсери включатимуть штучний інтелект у різні частини свого творчого робочого процесу», – сказав Сем Дубофф, глобальний керівник відділу маркетингу та політики Spotify, на прес-брифінгу в середу. «Цей галузевий стандарт дозволить робити точніші та нюансованіші розкриття інформації. Він не змушуватиме треки утворювати хибну бінарність, де пісня або має бути категорично штучним інтелектом, або взагалі не бути штучним інтелектом», – зазначив він.
У рамках того ж оголошення Spotify уточнив свою політику щодо персоналізації за допомогою штучного інтелекту, прямо заявивши, що несанкціоновані клони голосу за допомогою штучного інтелекту, діпфейки та будь-які інші форми вокальних реплік чи імітації заборонені та будуть видалені з платформи.
Поки стандарт DDEX розробляється, Spotify заявляє, що отримала зобов'язання від 15 лейблів та дистриб'юторів, які планують впровадити цю технологію, і розглядає свій крок як сигнал для інших, що настав час впровадити цю технологію.
Оскільки інструменти штучного інтелекту спрощують випуск музики для будь-кого, Spotify також має новий план щодо зменшення потенційного спаму, який виникає в результаті цього. Цієї осені компанія запустить новий фільтр музичного спаму, який намагатиметься боротися зі спам-тактикою, позначати її тегами та припиняти рекомендувати ці треки користувачам.
«Ми знаємо, що штучний інтелект значно спростив для зловмисників масове завантаження контенту, створення дублікатів, використання SEO-хитрощів для маніпулювання пошуковими чи рекомендаційними системами… ми боремося з такими тактиками вже багато років», – сказав Дубофф. «Але штучний інтелект прискорює ці проблеми з більшою витонченістю, і ми знаємо, що це вимагає нових видів заходів для їх пом’якшення».
Компанія заявила, що поступово впроваджуватиме фільтр, щоб переконатися, що він орієнтований на правильні сигнали, а потім з часом додаватиме більше сигналів, коли ринок розвиватиметься.
У зв'язку з цим, Spotify також співпрацюватиме з дистриб'юторами, щоб розв'язати проблему, так званої «невідповідності профілів», – схеми, коли хтось шахрайським шляхом завантажує музику до профілю іншого виконавця на стрімінгових сервісах. Компанія заявила, що сподівається запобігти більшій кількості таких випадків, перш ніж музика вийде в ефір.
Попри зміни, керівники Spotify наголосили, що вони все ще підтримують використання штучного інтелекту за умови, що він використовується не шахрайським способом. «Ми тут не для того, щоб карати артистів за автентичне та відповідальне використання штучного інтелекту. Ми сподіваємося, що використання артистами інструментів для виробництва на основі штучного інтелекту дозволить їм бути більш креативними, ніж будь-коли», – зазначив віце-президент Spotify та глобальний керівник музичного відділу Чарлі Хеллман. «Але ми тут для того, щоб зупинити зловмисників, які маніпулюють системою, і ми можемо отримати користь від усіх цих позитивних сторін штучного інтелекту лише тоді, коли будемо агресивно захищатися від негативних наслідків», – сказав він.
Оновлення Spotify відбулися після стрімкого зростання кількості музики, згенерованої штучним інтелектом, у всій індустрії. Цього літа гурт Velvet Sundown, створений за допомогою штучного інтелекту, став вірусним на своєму сервісі, що спонукало користувачів скаржитися на непрозорість компанії щодо маркування своїх треків, створених за допомогою штучного інтелекту. Тим часом стрімінговий конкурент Deezer нещодавно повідомив , що близько 18% музики, яка щодня завантажується на його сервіс, або понад 20 000 треків, тепер повністю згенерована штучним інтелектом.
Spotify не поділився власними показниками з цього питання безпосередньо, але Дубофф сказав журналістам, що «реальність така, що всі стрімінгові сервіси мають майже однаковий каталог».
«Люди схильні розповсюджувати музику на всі сервіси», – пояснив він, додавши, що завантаження треків не означає, що хтось їх слухає або що музика зі штучним інтелектом приносить гроші. «Ми знаємо, що використання штучного інтелекту дедалі частіше не є бінарним поняттям, а є своєрідним спектром того, як його використовують артисти та продюсери».