/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fc4bf8ffb01fa9ec1a2dc7b6f80eedd45.jpg)
Підприємства Мінрозвитку перевірили на корупцію: результати дослідження
Представлено результати первинної оцінки систем антикорупційного комплаєнсу на підприємствах, що належать до сфери управління Міністерства розвитку громад та територій.
Оцінка відбулася за підтримки Базельського Інституту управління.
Участь у дослідженні взяли 25 підприємств та організацій. Серед них Адміністрація морських портів України, Міжнародний аеропорт "Бориспіль", "Укрпошта", "Українське Дунайське пароплавство", "Укрводшлях", науково-дослідні інститути та інші установи. Це перший крок до формування єдиної стратегії доброчесності та прозорості у державних компаніях транспортної та інфраструктурної галузей.
Серед основних результатів первинної оцінки:
Більше половини підприємств вже мають функції ризик-менеджменту та аудиту, що створює основу для ефективного управління корупційними ризиками.
Лише три підприємства мають діючі наглядові ради, проте їхня роль у впровадженні антикорупційних стандартів зростає. Водночас, потреба забезпечити ефективну роль у розвитку антикорупційного комплаєнсу в державних компаніях набуває ще більшої актуальності.
У більшості підприємств (15 із 25) кількість фахівців із комплаєнсу є недостатньою для їхнього розміру, що обмежує можливості у розбудові системи.
80% підприємств застосовують політику щодо конфлікту інтересів для всіх працівників, однак лише 5 вимагають щорічного декларування.
23 із 25 підприємств перевіряють своїх партнерів та контр-агентів, але використовують обмежену кількість запобіжних заходів.
Переважна більшість компаній мають "гарячу лінію" чи e-mail для повідомлення про порушення, проте регулярну оцінку ефективності таких систем проводить менше половини підприємств.
"Серед ключових рекомендацій у сфері розбудови системи антикорупційного комплаєнсу є надання Міністерством методичної підтримки підприємствам, забезпечення єдності правових механізмів, створення платформи для обміну досвідом та налагодження постійного моніторингу зрілості систем комплаєнсу. Підприємствам, зокрема, рекомендовано розробити дорожні карти впровадження, підвищити прозорість своєї діяльності та об’єднувати зусилля з іншими компаніями для боротьби з корупцією", - повідомили у Мінрозвитку.