/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F462a25ba817b4653c504817c68f6770e.jpg)
Хотіли стати льотчиком-асом, але не пройшли медичну комісію?
Після виходу фільму “Top Gun” у 1986 році кількість добровольців, які хотіли приєднатися до ВМС США, зросла на 8%, але лише одиниці змогли стати справжніми пілотами. Для решти ентузіастів існував альтернативний варіант – автоцикл Pulse.Рекламований як “наземний рекреаційний транспорт”, Pulse успадкував авіаційні гени від свого попередника Litestar. Його розробив авіаконструктор Джим Бед, чий мініатюрний літак Bede BD-5J з’явився у фільмі про Джеймса Бонда “Восьминіжка”.На відміну від літака Бонда, Pulse не літав і не мав реактивного двигуна. Замість цього він отримав менш екзотичний двигун від мотоцикла Yamaha, а додаткові колеса, сховані у крилоподібних кожухах, виконували роль стабілізаторів.Ця система утримувала фібергласовий кузов на сталевій рамі від перекидання під час поворотів і на стоянці, причому одночасно з землею контактували лише три з чотирьох коліс.Піднімаючи авіаційний дах, водій виявляв два розташовані тандемом сидіння. Керування здійснювалося через триспицеве автомобільне кермо, а шестиступінчаста механічна коробка передач керувалася важелем біля правого ліктя водія. Для зручності маневрування передбачався електропривід заднього ходу.Цей зразок є 162-м із приблизно 326 вироблених автоциклів і належить до першого року виробництва. Після двох років експлуатації його помістили на зберігання, де він перебував три десятиліття. У 2019 році автоцикл придбав нинішній власник, який встановив світлодіодне освітлення.Ідея Джима Беда про гібрид автомобіля, мотоцикла та літака надихнула на створення подібних конструкцій, що нахиляються у поворотах. Pulse залишається цікавим прикладом експериментальних транспортних засобів, які з’явилися в США у 1980-х роках у пошуках економії палива.Цей автоцикл є частиною більш широкої тенденції створення альтернативних транспортних засобів у період нафтових криз. Подібні розробки демонструють, як технології з авіації та мотоспорту знаходили несподіване застосування у цивільному транспорті. Сьогодні такі екземпляри цінуються колекціонерами як артефакти інженерної думки своєї епохи.