/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F32c3e4fecec04b72692a793f76583e51.jpg)
Південна Корея планує перевершити OpenAI за допомогою власного штучного інтелекту
Від технологічних гігантів до стартапів, південнокорейські гравці розробляють великі мовні моделі, адаптовані до їхньої власної мови та культури, готові конкурувати зі світовими важковаговиками, такими як OpenAI та Google.
Минулого місяця країна запустила свою найамбітнішу на сьогодні суверенну ініціативу у сфері штучного інтелекту, пообіцявши виділити 530 мільярдів ₩ (близько 390 мільйонів доларів) п'яти місцевим компаніям, які створюють масштабні фундаментальні моделі.
Цей крок підкреслює бажання Сеула зменшити залежність від іноземних технологій штучного інтелекту, сподіваючись зміцнити національну безпеку та зберегти жорсткіший контроль над даними в епоху штучного інтелекту.
Міністерство науки та інформаційно-комунікаційних технологій обрало для участі в конкурсі такі організації , як LG AI Research , SK Telecom , Naver Cloud , NC AI та стартап Upstage .
Кожні шість місяців уряд переглядатиме прогрес першої когорти, скорочуватиме тих, хто не досяг успіху, та продовжуватиме фінансувати лідерів, доки не залишаться лише двоє, які очолять суверенну кампанію країни зі штучного інтелекту.
Кожен гравець додає різну перевагу в перегони штучного інтелекту Південної Кореї. TechCrunch поспілкувався з кількома обраними компаніями про те, як вони планують конкурувати з OpenAI, Google, Anthropic та іншими на своїй території. NC AI відмовилася від коментарів.
Дослідження штучного інтелекту LG: Exaone
LG AI Research, підрозділ досліджень і розробок південнокорейського гіганта LG Group, пропонує Exaone 4.0 , гібридну модель штучного інтелекту для мислення. Остання версія поєднує широку обробку мови з розширеними функціями мислення, вперше представленими в попередній моделі компанії Exaone Deep.
Exaone 4.0 (32B) вже має досить хороші результати порівняно з конкурентами за індексом інтелекту Artificial Analysis (як і Solar Pro2 від Upstage ). Але компанія планує покращити свою роботу та піднятися в рейтингу завдяки глибокому доступу до реальних галузевих даних, починаючи від біотехнологій і закінчуючи передовими матеріалами та виробництвом.
Це поєднання цих даних з акцентом на їх уточненні перед подачею в моделі для навчання. Замість того щоб гнатися за масштабуванням, LG хоче зробити весь процес більш інтелектуальним, щоб її штучний інтелект міг приносити реальну, практичну цінність, яка виходить за рамки того, що можуть запропонувати моделі загального призначення. «Це наш фундаментальний підхід», – сказав співкерівник Хонглак Лі в інтерв'ю TechCrunch.
LG удосконалює свої моделі за допомогою звичних тактик: пропонує їх через API, а потім використовує реальні дані, згенеровані користувачами цих сервісів, для навчання моделі покращенню.
«У міру вдосконалення моделей LG наші партнери можуть надавати кращі послуги, що, своєю чергою, генерує більшу економічну цінність і ще багатші дані», – сказав він.
Однак, замість того, щоб ганятися за масивними кластерами графічних процесорів, LG AI Research зосереджується на ефективності, максимальному використанні кожного чіпа та створенні галузевих моделей, зазначив він. Мета полягає не в тому, щоб перевершити світових гігантів за витратами, а в тому, щоб перехитрити їх за допомогою високопродуктивного, але ще ефективнішого штучного інтелекту.
SK Telecom: AX
Південнокорейський телекомунікаційний гігант SK Telecom (SKT) запустив свою послугу персонального агента зі штучним інтелектом A. (вимовляється як А-крапка) ще наприкінці 2023 року, а лише в липні цього року розгорнув свою нову модель великої мови програмування AX.
Побудований на основі китайської моделі з відкритим кодом від Alibaba Cloud, Qwen 2.5 , AX 4.0 випускається у двох моделях: потужній версії з 72 мільярдами параметрів та легшій версії з 7 мільярдами параметрів.
SK стверджує, що AX 4.0 обробляє корейський текст приблизно на 33% ефективніше, ніж GPT-4o, що підкреслює його перевагу в місцевій мові. (Дані порівняння OpenAI з GPT 5.0 недоступні.) SKT також опублікував свої моделі AX 3.1 з відкритим вихідним кодом на початку цього літа. Тим часом сервіс A. пропонує такі функції, як зведення дзвінків за допомогою штучного інтелекту та автоматично згенеровані нотатки. Станом на серпень 2025 року він вже залучив близько 10 мільйонів передплатників.
Перевагою SK є її універсальність, оскільки вона має доступ до інформації зі своєї телекомунікаційної мережі, починаючи від навігації і закінчуючи викликом таксі.
«Роль SK Telecom полягає в тому, щоб виступати мостом між передовими дослідженнями моделей та їхнім впливом на реальний світ. Завдяки нашій телекомунікаційній інфраструктурі, великій базі користувачів та перевіреним сервісам, таким як A, ми безпосередньо впроваджуємо штучний інтелект у повсякденне життя, будь то обслуговування клієнтів, мобільність чи виробництво», – сказав TechCrunch Теюн Кім, керівник офісу базових моделей SK Telecom.
SK Telecom також інвестує в інфраструктуру штучного інтелекту, використовуючи GPUaaS, найбільший у Південній Кореї сервіс на основі графічних процесорів, та будуючи новий гіпермасштабований центр обробки даних зі штучним інтелектом разом з AWS. Чого б їй не вистачало, вона співпрацює, щоб отримати це.
«Ми створюємо повноцінну екосистему разом з корейським виробником чипів штучного інтелекту Rebellions, забезпечуючи надійні партнерські відносини в галузі даних завдяки співпраці з урядом та університетами, а також розвиваючи глобальну дослідницьку мережу», – сказав Кім. «Це включає такі проекти, як наша співпраця з MIT (MGAIC), яка застосовує базові моделі до передового виробництва та інновацій у сфері акумуляторів і напівпровідників».
Хмара Naver: HyperCLOVA X
Naver Cloud, підрозділ хмарних сервісів провідної південнокорейської інтернет-компанії, представив свою велику мовну модель HyperClova у 2021 році. Два роки потому він представив оновлену версію HyperCLOVA X разом із новими продуктами на базі цієї технології: CLOVA X, чат-бот на базі штучного інтелекту, та Cue, генеративну пошукову систему на базі штучного інтелекту, яка позиціонується як конкурент Bing від Microsoft, покращеному на CoPilot, та AI Overview від Google. Цього року він також представив свою мультимодальну модель штучного інтелекту для мислення HyperCLOVE X Think .
За словами речника Naver, Naver Cloud вважає, що справжня сила LLM полягає в тому, щоб служити «сполучниками», що поєднують застарілі системи та ізольовані сервіси для підвищення корисності.
Naver виділяється як єдина компанія в Кореї — і одна з небагатьох у світі — яка справді може стверджувати, що має «повний стек штучного інтелекту». Вона створила свою модель HyperCLOVA X з нуля та керує масивними центрами обробки даних, хмарними сервісами, платформами штучного інтелекту, додатками та споживчими сервісами, які втілюють цю технологію в життя, пояснив речник.
Подібно до Google, але налаштований для Південної Кореї, Naver вбудовує свій штучний інтелект в основні сервіси, такі як пошук, покупки, карти та фінанси. Його перевагою є дані з реального світу. Наприклад, його AI Shopping Guide пропонує рекомендації на основі того, що люди насправді хочуть купити. Інші сервіси включають CLOVA Studio, який дозволяє компаніям створювати власний генеративний штучний інтелект, та CLOVA Carecall, сервіс реєстрації на базі штучного інтелекту, орієнтований на самотніх людей похилого віку.
Речник Naver каже, що перемога над світовими гігантами штучного інтелекту, такими як OpenAI та Google, залежить від двох речей: вдосконалення «рецепту» моделей та забезпечення капіталу для їх масштабування. Тим не менш, замість того, щоб ганятися за розміром, компанія робить акцент на вишуканості, стверджуючи, що її штучний інтелект вже є конкурентоспроможним у світі в порівнянних масштабах.
Солярний Pro 2 від Upstage
Upstage — єдиний стартап, який бере участь у проєкті. Його модель Solar Pro 2, запущена минулого липня, стала першою корейською моделлю, визнаною Artificial Analysis передовою моделлю , що поставило її в один ряд з OpenAI, Google, Meta та Anthropic, за словами Сун-Іль Квона, виконавчого віце-президента Upstage.
Хоча більшість передових моделей мають від 100 до 200 мільярдів параметрів, Solar Pro 2 — лише з 31 мільярдом — працює краще для південнокорейців і є більш економічно ефективною, розповів Квон TechCrunch.
«Solar Pro 2 перевершив світові моделі за основними корейськими тестами. За допомогою цього проєкту Upstage прагне досягти показників корейської мови на рівні 105% від світового стандарту», – сказав Квон.
За його словами, Upstage прагне диференціюватися, зосереджуючись на реальному впливі на бізнес, а не лише на контрольних показниках. Тому компанія розробляє спеціалізовані моделі для таких галузей, як фінанси, юриспруденція та медицина, водночас прагнучи створити корейську екосистему штучного інтелекту, очолювану стартапами, що базуються на штучному інтелекті.