/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Fd8e80ae143bbaf1f5f33cee5e8b197e9.png)
Не встигнете – втратите стаж: ПФУ застеріг всіх українців
Пенсійний фонд України нагадує громадянам про обов’язок перевести паперові трудові книжки в електронний формат. Відповідно до закону №1217, на це було відведено п’ять років, і кінцевий термін – 10 червня 2026 року.
Якщо не встигнути оцифрувати документи, можна втратити частину страхового стажу, що безпосередньо вплине на майбутні пенсійні виплати. Крім того, у такому випадку процес оформлення пенсії може суттєво затягнутися.
Як відбувається оцифрування
Процедура передбачає сканування всіх сторінок трудової книжки, а також додаткових документів, які підтверджують страховий стаж. Після переведення у цифровий формат інформація зберігатиметься у базі даних ПФУ.
Громадяни можуть перевірити правильність внесених даних у особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду або через офіційний застосунок. У розділі "Електронна трудова книжка" відображаються всі оцифровані записи. Якщо виявлено помилки чи відсутні відомості, користувач має право подати електронне звернення та додати відскановані документи.
Електронна трудова книжка убезпечує українців від ризиків втрати чи пошкодження паперових документів і дозволяє підтвердити стаж роботи до 2004 року, який зараховується при нарахуванні пенсії.
З 2026 року вимоги до страхового стажу будуть такими:
- 33 роки – для виходу на пенсію у 60 років;
- 23 роки – у 63 роки;
- 15 років – у 65 років.