/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F76dcf7d7726caa6cf9eca61efd17164b.jpg)
Купівля EA інвесторами: як зміняться ігри та чого очікувати геймерам
Саудівська Аравія офіційно купила Electronic Arts (EA) за 55 млрд доларів. Завершення очікується в першому кварталі 2027 року. Експерти попереджають, що зміни можуть серйозно вплинути на політику компанії, типи ігор і співробітників.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на американський веб-сайт про комп'ютерну техніку The Verge.
Як влаштована угода
Викуп з використанням позикового капіталу (leveraged buyout): 36 млрд доларів - готівкою від Silver Lake, Affinity Partners і PIF (який збереже свої 9,9% акцій EA).
20 млрд доларів боргового фінансування надасть JPMorgan Chase (з них 18 млрд доларів планується одразу).
Тобто майбутній приватній компанії доведеться активно працювати, щоб виправдати таку ціну.
"Викупи з використанням боргів зазвичай означають скорочення, менші бюджети на розвиток і менше ризикованих проєктів. Для галузі, заснованої на винахідливості, це виглядає проблематично", - зазначає Мона Ібрагім, колишній юрисконсульт Epic Games.
"20 млрд доларів боргу - це неймовірно велика сума для обслуговування, особливо при переході від публічної компанії до приватної, з усіма наслідками для співробітників. Раніше в ігровій індустрії ми не бачили нічого подібного", - підкреслює аналітик Circana Мет Піскателла.
Досвід Microsoft
Для розуміння можливих наслідків можна згадати покупки Microsoft: після придбання Activision Blizzard за 68,7 млрд доларів у жовтні 2023 року компанія скоротила 1900 працівників, закрила студії Arkane Austin і Tango Gameworks, а також скасувала в розробці survival-гру.
Майбутня стратегія EA
Найімовірніше, EA продовжить концентруватися на найприбутковіших франшизах:
- Apex Legends
- Battlefield
- EA Sports College Football
- EA Sports FC
- Madden
- The Sims.
Додатково компанія розвиває багатокористувацькі проєкти та безкоштовні ігри, наприклад відродження Skate. Великі проєкти розробляються найбільшими студіями EA, а менші або невдалі ігри можуть бути згорнуті.
Що чекає на малі проєкти та студії
Після провалу Dragon Age: The Veilguard на студію BioWare чекало скорочення співробітників. Під лейблом EA Originals були хіти, як-от Split Fiction і It Takes Two, але інші проєкти, як-от Immortals of Aveum, зазнали невдачі. EA вже показала, що може жорстко закривати навіть перспективні ігри - приклад із Black Panther, де закрили студію, незважаючи на успіх фільму.
Можливі наслідки та роль AI
Після завершення угоди EA може посилити оптимізацію витрат, включно з використанням штучного інтелекту. Financial Times повідомляє, що інвестори розраховують на зростання прибутку за рахунок AI. Генеральний директор EA Ендрю Вілсон, який залишиться на чолі компанії, стверджує, що AI - "серце бізнесу".
Однак історія великих викупів із позиковим капіталом показує, що майбутнє може бути нестабільним: наприклад, Toys R Us і Hertz збанкрутували після подібних угод.