/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F5bfd24e76818db4fe31b1282ca48b0ac.jpg)
Мережі АЗС вдвічі збільшили заробіток на водіях: експерти розкрили цінову схему
Українські мережі автозаправних станцій вдвічі збільшили свою маржу на продажу пального, хоча їхні витрати залишилися незмінними.
Про це повідомляє Громадське з посиланням на експертів паливного ринку.
За підрахунками головного редактора видання "Нафторинок" Олександра Сіренка, ціна за пальне на кордоні коливається приблизно навколо 45 гривень за літр, тоді як ціна на АЗС сягає 60 гривень.
"Раніше до 45 гривень додавалося в ціні 5 гривень на логістику, витрати на АЗС і ще 5 гривень були прибутком мереж АЗС. Роздрібна ціна виходила 55 гривень. Грубо кажучи, маржа 10%. А тепер, при ціні на АЗС у 60 гривень маржа збільшилася вдвічі, хоч видатки не змінилися", — пояснює Сіренко.
Експерт з енергетики Геннадій Рябцев звертає увагу на те, що ціни на заправках не знизилися, незважаючи на падіння вартості нафти. "Досі ціни на АЗС не знизилися, хоча нафта із червня подешевшала на 15%. Відповідно, настільки ж подешевшали нафтопродукти в закупівлі на кордоні, тому що вони пов'язані з котируванням нафти Brent", — каже Рябцев.
За його словами, ціни залишаються на рівні червня, коли після ізраїльської атаки на Іран котирування на декілька годин піднялися до 80 доларів за барель. "Ось досі ці ціни на заправках. Які підстави для цього? А немає підстав, взагалі немає підстав", — наголошує експерт.
Рябцев вважає, що мережі АЗС шукають приводи для подальшого підвищення роздрібних цін. "Є, безумовно, підстави для того, щоб прикриваючись різними причинами, підвищувати й далі ціни на нафтопродукти, причому необґрунтовано", — зазначає він.
Олександр Сіренко підсумовує: "Отже, є чиєсь бажання розігріти ціни".
Нагадаємо, зараз літр бензину А-95 коштує в середньому 58,72 гривні, а дизельне пальне — 55,87 гривні за літр.
Нагадаємо, що в Україні обмежили вік водіїв, адаптуючи законодавство до європейських стандартів. Тепер керувати мопедами можна з 16 років, легковими автомобілями – з 18, а автобусами – з 21 року, при цьому для водіїв віком 65+ запроваджено обов'язкові тести на психічний стан та концентрацію уваги при поновленні посвідчення.
Крім того, у поліції анонсували радикальні заходи щодо порушників, розглядаючи можливість конфіскації автомобілів у нетверезих водіїв на користь Збройних сил України під час воєнного стану. Також пропонується значно посилити відповідальність за дріфт, запровадивши штраф до 17 тисяч гривень із позбавленням прав.
Варто додати, що водіїв у Польщі попередили про важливі зміни: з 1 жовтня 2025 року українські посвідчення водія стануть недійсними для громадян, які перебувають у країні понад 180 днів. Таким водіям необхідно обміняти свої документи на польські, щоб уникнути штрафів та проблем зі страховими компаніями.
Також водіїв спантеличив новий дорожній знак 1.41 «Місце (ділянка) концентрації дорожньо-транспортних пригод», який позначається чорною крапкою в трикутнику. Цей знак попереджає про небезпечні ділянки доріг, де водіям слід підвищити увагу, дотримуватися безпечної дистанції та утриматися від обгонів.