/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Fface887419ae0bed6609ebe23e714b6f.jpg)
В Україні вводять важливе правило: більше ніяких шахрайських спам-дзвінків
З 2 жовтня 2025 року українці зможуть ефективніше захищати себе від телефонного спаму. У цей день вступили в силу розроблені за ініціативи Міністерства цифрової трансформації та затверджені урядом оновлені Правила надання електронних комунікаційних послуг.
Нововведення включають чітке визначення категорій дзвінків і впровадження механізмів блокування небажаних номерів
Система класифікації дзвінків передбачає дві основні категорії:
- непродуктивні виклики - це дзвінки, які не несуть жодної користі, але витрачають ресурси мережі та мають характерні риси спаму, наприклад, масові дзвінки з одного номера;
- комерційні виклики - пропозиції чи реклама, які здійснюються на законних підставах, проте лише за умови укладення окремого договору між компанією та оператором зв’язку.
Таким чином, для бізнесів, які планують телефонувати клієнтам, тепер стає обов’язковим узгодження своїх телефонних номерів з мобільним оператором (при цьому дзвінки з інших номерів будуть блокуватися як спам).
Щодо роботи систем захисту від спаму, у Міністерстві цифрової трансформації зазначають: "Якщо ви отримаєте спам-виклик, зможете повідомити про це свого оператора, і номер буде заблоковано. Постачальники зв’язку також отримали інструменти для відсікання підозрілих дзвінків ще до того, як вони надійдуть абоненту".
Нові ключові зміни
Жителі України, які перебувають у зонах бойових дій, будуть звільнені від блокування SIM-карток за несплачені борги. Новим користувачам навіть видаватимуть безкоштовні стартові пакети для зв'язку.
Ще одне нововведення - можливість самостійно відключати контент-послуги через особистий кабінет.
Оператори тепер зобов’язані прописувати реальну швидкість інтернету в договорах. У випадку невідповідності користувач має право подати скаргу або звернутися до суду.
Михайло Федоров, міністр цифрової трансформації, охарактеризував нову постанову як "революційний крок" для телекомунікаційної галузі Україн: "Ми створюємо прозорі правила гри для ринку, у центрі якого — людина та її права. Згодом оператори блокуватимуть не лише спам, а й нав’язливу рекламу та потенційно шахрайські дзвінки".
Впровадження нових правил проходитиме поступово. Це дозволить операторам налаштувати технічні системи для блокування та фільтрації викликів, тоді як українці зможуть відчути перші позитивні зміни вже найближчим часом.
Раніше портал Знай писав про нові правила грошових переказів: які суми стануть приводом для перевірки.
Крім того, ми повідомляли про базову допомогу з жовтня: хто може отримати понад 4 500 гривень.
Також портал інформував про "Київстар", lifecell та Vodafone: вигідні тарифи для пенсіонерів.