/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fbe38f5b134dafb07e3d4032dff950c02.jpg)
Новий закон Каліфорнії про безпеку штучного інтелекту показує, що регулювання не повинно гальмувати інновації
Законопроєкт SB 53 про безпеку та прозорість штучного інтелекту, який губернатор Каліфорнії Гевін Ньюсом підписав цього тижня , є доказом того, що державне регулювання не повинно перешкоджати розвитку штучного інтелекту.
«Реальність така, що самі політики знають, що ми повинні щось робити, і вони знають, працюючи над мільйоном інших питань, що існує спосіб прийняти законодавство, яке справді захищає інновації — що мене хвилює — водночас гарантуючи безпеку цих продуктів», — сказав Біллен TechCrunch.
По суті, SB 53 – це перший у країні законопроєкт , який вимагає від великих лабораторій штучного інтелекту бути прозорими щодо своїх протоколів безпеки, зокрема щодо того, як вони запобігають катастрофічним ризикам своїх моделей, таким як використання їх для здійснення кібератак на критичну інфраструктуру або створення біологічної зброї. Закон також зобов’язує компанії дотримуватися цих протоколів, дотримання яких забезпечуватиметься Управлінням служб надзвичайних ситуацій.
«Компанії вже роблять те, що ми просимо їх зробити в цьому законопроєкті», – сказав Біллен TechCrunch. «Вони проводять тестування безпеки своїх моделей. Вони випускають картки моделей. Чи починають вони економити в деяких областях у деяких компаніях? Так. І саме тому такі законопроєкти важливі».
Біллен також зазначив, що деякі компанії, що займаються штучним інтелектом, мають політику щодо послаблення стандартів безпеки під конкурентним тиском. OpenAI, наприклад, публічно заявила, що може «скоригувати» свої вимоги до безпеки, якщо суперницька лабораторія штучного інтелекту випустить систему високого ризику без аналогічних запобіжних заходів. Біллен стверджує, що ця політика може забезпечити виконання наявних обіцянок компаній щодо безпеки, не даючи їм можливості поступитися під конкурентним або фінансовим тиском.
Хоча громадський опір законопроєкту SB 53 був приглушеним порівняно з його попередником SB 1047 , на який Ньюсом наклав вето минулого року , риторика в Кремнієвій долині та серед більшості лабораторій штучного інтелекту полягала в тому, що майже будь-яке регулювання ШІ є анафемою для прогресу та зрештою завадить США в їхніх перегонах перемогти Китай.
Саме тому такі компанії, як Meta, венчурні капіталісти, як-от Андріссен Горовіц, та впливові особистості, як-от президент OpenAI Грег Брокман, колективно вкладають сотні мільйонів у суперкомітети політичної дії (PAC), щоб підтримати політиків, які підтримують ШІ, на виборах штатів. І саме тому ці ж сили на початку цього року наполягали на мораторії на ШІ , який би заборонив штатам регулювати ШІ протягом 10 років.
«Encode AI» керувала коаліцією з понад 200 організацій, щоб скасувати цю пропозицію , але Біллен каже, що боротьба ще не закінчена. Сенатор Тед Круз, який підтримував мораторій, намагається застосувати нову стратегію для досягнення тієї ж мети – федерального випередження дій державних законів. У вересні Круз представив Закон «ПІСОЧНИЦЯ» , який дозволить компаніям, що займаються штучним інтелектом, подавати заявки на отримання звільнення від обов'язків для тимчасового обходу певних федеральних правил на термін до 10 років. Біллен також очікує майбутнього законопроєкту про встановлення федерального стандарту ШІ, який буде представлений як компромісне рішення, але насправді скасовуватиме державні закони.
Він попередив, що вузькоспеціалізоване федеральне законодавство про штучний інтелект може «знищити федералізм для найважливішої технології нашого часу».
«Якби ви сказали мені, що SB 53 – це законопроєкт, який замінить усі державні законопроєкти щодо всього, що пов’язано зі штучним інтелектом та всіма потенційними ризиками, я б сказав вам, що це, ймовірно, не дуже гарна ідея, і що цей законопроєкт розроблений для певної підгрупи речей», – сказав Біллен.
Хоча він погоджується з тим, що змагання ШІ з Китаєм мають значення, і що політикам необхідно запровадити регулювання, яке підтримуватиме прогрес Америки, він каже, що скасування державних законопроєктів, які в основному зосереджені на діпфейках, прозорості, алгоритмічній дискримінації, безпеці дітей та використанні ШІ урядом, — це не той шлях, яким це можна зробити.
«Чи такі законопроєкти, як SB 53, завадять нам перемогти Китай? Ні», – сказав він. «Я думаю, що це просто справді інтелектуально нечесно стверджувати, що саме це зупинить нас у перегонах».
Він додав: «Якщо вас цікавить перемога над Китаєм у перегонах за штучний інтелект — а мене це хвилює — тоді ви б наполягали на таких речах, як експортний контроль у Конгресі», — сказав Біллен. «Ви б переконалися, що американські компанії мають чипи. Але це не те, чого наполягає галузь».
Такі законодавчі пропозиції, як Закон про безпеку чіпів , спрямовані на запобігання перенаправленню передових чіпів штучного інтелекту до Китаю через експортний контроль та пристрої відстеження, а чинний Закон про CHIPS та науку має на меті стимулювати внутрішнє виробництво чіпів. Однак деякі великі технологічні компанії, включаючи OpenAI та Nvidia, висловили небажання або опозицію до певних аспектів цих зусиль, посилаючись на занепокоєння щодо ефективності , конкурентоспроможності та вразливостей безпеки.
У Nvidia є свої причини — у неї є сильний фінансовий стимул продовжувати продавати чіпи Китаю, який історично становив значну частину її світового доходу. Біллен припустив, що OpenAI може стриматися від пропаганди експорту чіпів, щоб залишатися в прихильності ключових постачальників, таких як Nvidia.
Також адміністрація Трампа публікувала суперечливі повідомлення. Через три місяці після розширення заборони на експорт передових чіпів штучного інтелекту до Китаю у квітні 2025 року адміністрація змінила курс, дозволивши Nvidia та AMD продавати деякі чіпи Китаю в обмін на 15% доходу .
«Ви бачите, як люди на Пагорбі просувають такі законопроєкти, як Закон про безпеку чіпів, який би запровадив експортний контроль над Китаєм», – сказав Біллен. «Тим часом продовжуватиметься підтримка наративу про скасування законопроєктів штатів, які насправді є досить легкими».
Біллен додав, що законопроєкт SB 53 є прикладом демократії в дії — промисловості та політиків, які працюють разом, щоб досягти версії законопроекту, з якою всі можуть погодитися. Це «дуже потворно та безладно», але «цей процес демократії та федералізму є основою нашої країни та нашої економічної системи, і я сподіваюся, що ми продовжимо успішно робити це».
«Я думаю, що SB 53 — один із найкращих доказів того, що це все ще може працювати», — сказав він.