/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2F505ff1e2e2193f52f1590af49dd0c0b4.jpg)
У Хорватії розпочав роботу акумуляторний електропоїзд
У Хорватії розпочав пасажирські перевезення перший електропоїзд на акумуляторних батареях. Новий транспортний засіб працює на неелектрифікованих ділянках залізничної мережі, має запас ходу до 200 кілометрів та розвиває максимальну швидкість 120 км/год.
Розробку поїзда реалізовано в межах проєкту “Впровадження зелених технологій у пасажирський залізничний транспорт”, який також передбачає будівництво шести зарядних станцій у різних містах Хорватії. Вартість усієї програми становить 17,1 мільйона євро, з яких понад 13 мільйонів євро фінансуються через Національний план відновлення та стійкості (NRRP).
Поїзд виготовлений хорватською компанією Končar. Він виконуватиме рейси на напрямку Вировитиця–Беловар, а також використовуватиметься для тестування нової зарядної інфраструктури. Після завершення будівництва зарядної станції у Спліт-Предграджі, яке заплановане до середини грудня 2025 року, поїзд почне курсувати за маршрутом Спліт–Каштел-Старі–Спліт. Транспортний засіб складається з двох вагонів, має низьку підлогу, оснащений пандусами для маломобільних пасажирів, місцями для велосипедів та туалетами, доступними для осіб з інвалідністю. Всередині поїзда встановлено системи відеоспостереження, інформаційні екрани, працює безкоштовний Wi-Fi, а повідомлення для пасажирів транслюються аудіовізуально. Поїзд розрахований на 113 сидячих та 114 стоячих пасажирів. Його можна з’єднувати з іншими низькопідлоговими потягами нового покоління, що дозволяє збільшити місткість. Транспорт заряджається виключно на спеціальних зарядних станціях, при цьому повна зарядка батарей займає до 30 хвилин.
Запуск поїзда є частиною ширшої тенденції у Європі щодо переходу на акумуляторні технології у залізничному транспорті. Раніше стало відомо, що подібні потяги планують запустити і в Німеччині. Там нові акумулятори для поїздів мають забезпечити підвищену безпеку, довший термін служби та менші викиди вуглецю.