/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F8e26b830370bc484b1d4a76bd29f788b.jpg)
Ідея, якій вже понад 100 років. Маску запропонували з'єднати Росію і США «тунелем Путіна-Трампа»
Глава Російського фонду прямих інвестицій Кирило Дмитрієв звернувся до Ілона Маска з ідеєю будівництва тунелю з Росії на Аляску через Берингову протоку.
«Уявіть, що ви з'єднуєте США і Росію… тунелем Путіна-Трампа», — написав він у соцмережі X.
За словами Дмитрієва, з використанням технологій The Boring Company проєкт можна реалізувати менш ніж за $8 мільярдів і завершити будівництво менш ніж за вісім років, що стало б символом технологічного співробітництва між Євразією та Америкою.
Свій пост Дмитрієв супроводив папером, який посол передав «у пакеті» соратниці Трампа Анні Пауліні Луні. Американська конгресвумен отримала архівні радянські документи.
На папері - малюнок ручкою від руки зі схемою шляху, що з'єднує Чукотку з Аляскою, і написом англійською: «Міст Кеннеді-Хрущова можна і потрібно побудувати між Аляскою і Росією негайно». Узято його з листа громадянина США Дага Сандстрема, який той надіслав на ім'я Хрущова у зв’язку з убивством Кеннеді.
Дмитрієв показав і сучасний план тунелю тим самим маршрутом, повідомивши: це може бути «тунель Путіна-Трампа» вартістю $8 млрд. А побудувати його реально, якщо використовувати технології Boring Company. У пості спецпредставник російського диктатора тегнув Ілона Маска — йшлося про його компанію.
Boring Company Маска будує підземні тунелі і розробляє високоекономічні бурові машини (буріння здешевлюється мінімум у 10 разів). Щоправда, проєкт вакуумних поїздів Hyperloop у Маска провалився.
При цьому пропагандистські росЗМІ самі зазначають, що без участі Канади, яка відокремлює Аляску від решти материкової частини США, план сенсу не має. Як не має він сенсу і без Китаю. Ув’язати інтереси всіх чотирьох сторін досить складно.
Також росЗМІ зазначають, що розмір залізничної колії в Росії та Америці різниться (там так само, як у Європі). Ще одним фактором проти ідеї тунелю вони називають клімат, зазначаючи, що п’ятдесятиградусні морози та вічна мерзлота не сприятимуть довговічності конструкцій.
Довідка. Перший проєкт з'єднання Євразії та Північної Америки з’явився ще 1890 року — це була ідея губернатора штату Колорадо Гілпіна. Нею надихнулися американські магнати залізниць, на той момент йшлося про поромний залізничний зв’язок. Передбачалося, що з боку Аляски вагони будуть вантажити на криголамні пороми і переправляти на Чукотку, де теж хотіли прокласти залізницю.
Російський уряд, побоюючись зростання іноземного впливу, згодом — за прем'єра Столипіна — зарубав проєкт, для якого закордонні інвестори висунули умову: виділити їм на 90 років смугу завширшки 10 км по обидва боки від майбутніх залізничних колій і монополію на видобуток корисних копалин у цій зоні.
Також царський уряд відхилив проєкт Йозефа Штрауса, який пропонував перекинути міст через Берингову протоку.
У п’ятдесяті роки минулого століття інженер Петро Борисов зареєстрував у Держкомізвизнаходів СРСР проєкт «Докорінного поліпшення клімату»: він пропонував перекрити Берингову протоку дамбою з величезних бетонних блоків, а нею пустити залізничні колії.
З перебудовою ідея реанімувалася. Виникли кілька організацій, які розвивали ідею міжконтинентального шляху. Одна з них — Interhemispheric Bering Strait Tunnel and Railroad Group — з’явилася 1991 року з подачі американського інженера чеського походження Джорджа Кумала. До нього приєдналися активісти з Аляски, а з російського боку «локомотивом» став економіст та інженер Віктор Разбєгін.
Перед зустріччю російського диктатора Володимира Путіна і президента США Дональда Трампа на Алясці Разбєгін розповідав, яким він бачить будівництво: чотири тисячі кілометрів залізниці на російській стороні, дві тисячі - на американській, сто кілометрів тунелю, рахуючи виходи. Для «сервісних цілей», тієї ж вентиляції, мають бути задіяні острови Великий і Малий Діомід. Енергетичному забезпеченню допоможуть приливні електростанції та ГЕС на сибірських і якутських річках. Проект може окупитися за 15 років, будівництво займе 7−8 років.