«Кубок Моравії»: Фінальна перемога та дві «бронзи» для України!
Українські картингісти з команди Master Kart racing team поставили яскраву крапку у своєму виступі на «Кубку Моравії». Із заключного етапу вони повернулися з перемогою та одразу двома третімі місцями за підсумками всього року!
Як і перший етап «Кубка Моравії» (Moravsky Pohar), його фінал цілком закономірно відбувався, так би мовити, на батьківщині цієї картингової першості — у Словаччині. А саме — на картодромі Slovakia Ring, який входить до значно більшого автоспортивного комплексу Automotodrom Slovakia Ring, що охоплює також майже шестикілометрову кільцеву трасу. Поки що юні українські картингісти підкорювали його меншу — картингову — трасу.
Цього разу команда Master Kart racing team виступала у своєму дещо скороченому, але, так би мовити, основному складі.
А саме — це донька одного із співзасновників команди Злата Скуз, її однокласник із Mini 60 Кирило Григоренко та Кірил Рухлін, який виступає у класі Baby 60.
Якщо для Григоренка 7-й, фінальний етап «Кубка Моравії» був радше формальністю, то для Скуз і Рухліна на кону стояли призові місця — зокрема головний титул для Злати!
Після шести етапів українка лідирувала у своєму класі, маючи перевагу в 17 очок над головним і, по суті, єдиним реальним суперником — Теодором Отахалом.
Рухлін після результативного 6-го етапу зміг піднятися разом з 5-го на 3-є місце у своєму класі Baby 60. При цьому від другого його відділяло 15 очок.
Ба більше, перевага Кірила над найближчим суперником становила 76 очок.
За один етап «Кубка Моравії» можна заробити максимально 127 очок. Однак головне — за такої системи нарахування очок за рівних умов відіграти 15–20 балів практично неможливо. Точніше, для цього потрібна невдача й повний схід суперника щонайменше в одній із гонок.
Тому певною мірою перед обома пілотами стояло завдання впевнено фінішувати, думаючи радше про підсумки всього сезону, ніж про перемогу чи подіум на окремому етапі. Проте Злата Скуз не втрималася й оформила чергову — п’яту за рахунком — перемогу у своєму класі!
Як і на попередніх етапах, клас, у якому виступали вона та Григоренко, виявився не найчисленнішим — вісім учасників: по чотири в заліку «Кубка Моравії» та в чемпіонаті Словацької Республіки з картингу.
Звично, Скуз змагалася радше з пілотами національного чемпіонату, ніж із власним головним суперником, ніби залишивши його своєму напарникові. Щоправда, початок фінального етапу «Кубка Моравії» для Злати видався тривожним.
Він, як і зазвичай, складався з трьох гонок — «ПредФіналу», «Фіналу» та «СуперФіналу». Причому перша з них була «нічною» — під ліхтарями, що додало івенту, особливого шарму в дусі Гран-прі Сінгапуру!
Але ще під час кваліфікації у Скуз «летить» мотор! На щастя, поломку виявили й усунули, а Злата подякувала механікам «по-спортивному».
Стартуючи з останнього ряду, вже після першого повороту вона вийшла на четверте місце серед усіх учасників.
Далі українка «розбирається» зі своїм суперником і відривається від нього, вступаючи у боротьбу з її «старим знайомим».
Йдеться про лідера чемпіонату Словаччини з картингу Адріана Влача, з яким, нагадаємо, раніше цього року у Злати сталося неприємне зіткнення. Як і протягом кількох попередніх етапів, саме він і цього разу став головним «суперником» Скуз.
Лапки тут ужито тому, що ці два пілоти виступають в абсолютно різних заліках, і їхнє протистояння зі спортивного погляду є, так би мовити, винятково номінально принциповим.
Втім, це «не завадило» Златі та Влачеві кілька разів обігнати одне одного вже в першій гонці вікенду! Причому останній «обмін люб’язностями» стався буквально в останньому повороті «ПредФіналу», де Влачеві все ж удалося випередити українку.
Найцікавіше, що ця дуель продовжилася й у неділю. При цьому де-факто йшлося про друге місце серед усіх учасників у класі Mini 60. В обох заїздах Влач увесь час був попереду, тоді як Скуз намагалася «продавити» його оборону.
Їй так і не вдалося це зробити, проте показово, що на фінішах «Фіналу» та «СуперФіналу» їх із Влачем розділили лише 0,3 та 0,4 секунди!
Проте, як уже зазначалося, ця дуель, хай і доволі видовищна, не мала реального спортивного значення. Більше того, цей «принциповий програш» для Злати Скуз виявився неабияк «підсолодженим»!
По-перше, — вершиною подіуму у своєму заліку «Кубка Моравії». А по-друге, і що ще важливіше, — здобуттям українкою титулу «Володаря Кубка Моравії» у класі Mini 60 за підсумками всього сезону!
Для її напарника та однокласника Кирила Григоренка етап виявився не менш, а подекуди й більш насиченим.
У кваліфікації українець поступився Отахалові лише 0,1 секунди, після чого протягом обох днів боровся водночас із парою пілотів чемпіонату Словаччини з картингу та двома своїми прямими суперниками з «Кубка Моравії», зокрема з самим Теодором.
Ця боротьба видалася щільною й гострою. І хоча в підсумку всі три рази Кирило все ж поступався Отахалові, з урахуванням штрафу останнього в «СуперФіналі», на фініші етапу їх розділив лише один бал!
Якщо Злата Скуз здобула максимально можливі 127 очок, то здобуток Отахала й Григоренка становив відповідно 119 і 118 балів. Саме в такому порядку вони розмістилися на подіумі класу Mini 60 7-го етапу «Кубка Моравії».
За підсумками всього «Кубка Моравії 2025» Скуз набрала 871 бал — на 25 більше, ніж Отахал. Григоренко ж, так би мовити, через нестачу суперників достроково забезпечив собі третє місце ще за кілька етапів до завершення сезону. На фініші всього року він має 787 очок, тоді як у найближчого з його «переслідувачів» лише 234…
Можна сказати, що цього разу найскладнішим — передусім із психологічного погляду — етап став для третього пілота Master Kart racing team Кірила Рухліна.
Цьому юному пілоту нещодавно виповнилося вісім років, і для нього це лише другий повний сезон у картингу загалом та перший регулярний — за кордоном.
Усвідомлюючи його відносну недосвідченість і розуміючи, що відіграти відставання у 15 очок «за рівних умов» нереально, Кірилові поставили завдання радше втримати вже здобуте й, головне, самому не припуститися помилок.
Ба більше, як і протягом усього попереднього сезону, його клас Baby 60 виявився значно численнішим, ніж у напарників із Master Kart racing team. На старті було 12 пілотів, семеро з яких були прямими суперниками українця в заліку «Кубка Моравії».
І, певна річ, за дивним збігом обставин, як і в Скуз, Рухлін також зіткнувся з проблемами під час кваліфікації!
Під час виїзду на трасу одразу кілька пілотів його класу зіткнулися (!), і Кірил, щоб не потрапити в «завал», сам вилетає у покришки.
Попри це, він повертається до кваліфікації й завершає її, але лише з 5-м результатом у своєму класі та 8-м в «абсолютному заліку».
Після повернення юний пілот поскаржився своєму тренеру Олегу Скузу, що «…карт поводився дуже дивно»!
І справді, не дивно — адже одна з кермових тяг виявилася помітно зігнутою під час того інциденту!
Механіки Master Kart racing team оперативно усунули несправність, і, так само як Злата, Рухлін подякував їм по-спортивному. Уже на старті «ПредФіналу» він одразу виходить на третє місце у своєму класі.
Після цього, як суперники не намагалися — а тиск тривав упродовж усіх нічних перегонів, — їм так і не вдалося змістити Рухліна з третього місця в його заліку.
Наступного дня, у «Фіналі», Кірил все ж пропустив одного з них уперед, фінішувавши четвертим у своєму класі.
У вирішальному «СуперФіналі», попри черговий натиск із боку конкурентів, Рухлін, хоч і не зумів просунутися вперед, утримав свою позицію.
Так, цього разу, набравши 116 очок, Рухлін став першим поза подіумом класу Baby 60, поступившись у межах етапу двом своїм головним суперникам.
Проте в абсолютному вимірі різниця становила лише три бали з Мартіном Пеханечем і чотири — з Петром Пекне.
Саме ця пара й очолила турнірну таблицю «Кубка Моравії 2025» у класі Baby 60! Рухлін розташувався одразу за ними, ставши бронзовим призером за підсумками всього сезону.
При цьому українець залишив позаду себе добрих півтора десятка суперників!…
Наприкiнець, ми вітаємо команду Master Kart racing team із заслуженими перемогами — Злату Скуз та її напарників, Кирила Григоренка й Кiрила Рухліна!
А ми, своєю чергою, обов’язково й надалі стежитимемо за їхніми виступами. Тим більше, що, їхні виїзди за кордон цього сезону ще не завершилися…
В’ячеслав Щербина
Фото надані Master Kart racing team