/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fb5bb058986aa79612caf7b186c557db8.jpg)
Мобільний додаток ChatGPT демонструє уповільнення зростання завантажень
Згідно з новим аналізом тенденцій завантажень та щоденної активності користувачів, проведеним сторонньою компанією Apptopia , що займається аналітикою додатків, зростання мобільних додатків ChatGPT, можливо, досягло свого піку. Її оцінки показують, що зростання кількості нових користувачів, виміряне відсотковими змінами в нових глобальних завантаженнях, сповільнилося після квітня.
Фірма проаналізувала зростання кількості щоденних активних користувачів (DAU) у світі та виявила, що протягом останнього місяця ці цифри почали вирівнюватися.
Хоча жовтень лише наполовину завершився, компанія стверджує, що вона має всі шанси скоротити показник глобальних завантажень на 8,1% у порівнянні з попереднім місяцем.
Щоб було зрозуміло, це погляд на зростання кількості завантажень , а не на загальну кількість. Що стосується кількості нових встановлень, мобільний додаток ChatGPT все ще показує хороші результати, з мільйонами завантажень на день.
Однак, спостерігаючи за зупинкою зростання завантажень, можна припустити, що загальні темпи зростання програми сповільнюються. У випадку ChatGPT причиною може бути зростання конкуренції та зміни в характеристиках її моделі штучного інтелекту.
Якщо заглибитися глибше, інші показники вказують на те, що середній час, витрачений на одного DAU у США, зокрема, знизився на 22,5% з липня, а середня кількість сеансів на одного DAU у США також зменшилася на 20,7%.
Це свідчить про те, що користувачі зі США проводять менше часу в додатку ChatGPT і відкривають його рідше разів на день. Відтік користувачів у США також знизився та стабілізувався протягом цього часу, що вказує на те, що додаток тепер зберігає своїх основних користувачів і менше тих, хто просто ненадовго заходить поекспериментувати, а потім покидає додаток.
OpenAI не відповів на запит про коментар.
Окрім простого досягнення свого піка, тут могли зіграти роль й інші фактори. Це включає не лише конкуренцію з боку Gemini від Google, але й зміни в залученості користувачів після квітневого оновлення, яке було розроблено, щоб зробити модель штучного інтелекту чат-бота менш підлабузницькою . Це продовжилося з серпневим випуском GPT-5 , який також, як кажуть, був менш привабливим .
Однак Apptopia зазначає, що показники середнього часу, витраченого на DAU (денного активного користувача) у ChatGPT, та середнього числа сеансів на DAU мали тенденцію до зниження до різкого зростання конкурента, Google Gemini, який у вересні піднявся на вершину чартів завдяки випуску нової моделі зображень штучного інтелекту Google, Nano Banana.
Тож, хоча зростання Gemini могло вплинути на деякі з нещодавніх падінь основних показників ChatGPT, воно не пояснює загальної тенденції, стверджує компанія.
Крім того, Apptopia зазначає, що якби зменшувався лише середній час, витрачений на одного DAU, а не середня кількість сеансів на одного DAU, це могло б свідчити про те, що люди стали ефективнішими у своїх запитах ChatGPT. Але оскільки обидва показники знижуються, це не так.
Натомість Apptopia стверджує, що можливо, що фаза експериментів із додатком ChatGPT завершилася, і тепер він стає частиною щоденного життя користувачів. Люди, ймовірно, використовують додаток, коли він їм потрібен, або пам’ятають про нього, порівняно зі збільшеним використанням, яке спостерігалося, коли він був ще новим.
Для OpenAI це означає, що компанії доведеться інвестувати в маркетинг додатків або випускати нові функції, щоб знову покращити деякі з цих основних показників, як це роблять інші усталені мобільні додатки. Вона більше не може покладатися лише на новизну для забезпечення зростання.