/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F075cb73d65e39ecfa695a1e600153ec5.jpg)
Розкриті технічні характеристики найбільшого у світі безпілотного літака Ibis Shadow 60
Китай представив концепт найбільшого у світі безпілотного літака Ibis Shadow 60. Презентація відбулася під час 7-ї Китайської гелікоптерної виставки в Тяньцзіні і стала черговим кроком країни у розвитку важкої безпілотної авіації для військової логістики.
Новий апарат створений на базі військово-транспортного літака Shaanxi Y-9, який широко використовується ВПС Народно-визвольної армії Китаю для перевезення вантажів середньої дальності. Безпілотна версія отримала повністю перероблений фюзеляж без кабіни пілотів і відсіків для екіпажу. За даними китайських джерел, злітна маса Ibis Shadow 60 перевищує 60 тонн, що робить його найбільшим відомим безпілотним транспортним літаком у світі.
Розробкою дрона займається Shaanxi Aircraft Corporation, дочірня структура державного авіабудівного концерну AVIC (Aviation Industry Corporation of China). За задумом інженерів, Ibis Shadow 60 має транспортувати великогабаритні вантажі — військову техніку, гелікоптери, а потенційно й винищувачі для швидкої передислокації або евакуації з важкодоступних районів.
Хоча офіційні технічні характеристики не розголошуються, спостерігачі зазначають, що концепт покликаний заповнити нішу важких безпілотних вантажних платформ для спільних логістичних операцій Збройних сил КНР. Очікується, що апарат зможе виконувати автономні або дистанційно керовані місії, переміщуючи бронетехніку, системи озброєння або великі контейнери між театрами бойових дій.
Як підкреслюють розробники, Ibis Shadow 60 може знайти застосування не лише у військовій сфері. Його потенційні завдання включають доставку аварійного обладнання, гуманітарну допомогу та постачання передових баз у зонах підвищеного ризику, де польоти пілотованих літаків є небезпечними. Таким чином, Китай продовжує активно розвивати сегмент важкої безпілотної авіації, прагнучи поєднати автономність, вантажність і стратегічну мобільність у межах єдиної оборонно-логістичної системи.