Відстрочка у «Резерв+»: як оформити батькам дітей з інвалідністю
Відстрочка у «Резерв+»: як оформити батькам дітей з інвалідністю
В Україні оголошена загальна мобілізація та воєнний стан. В цей період призову підлягають військовозобов'язані чоловіки, які отримують повістки. Але деякі мають право на відстрочку. У Міністерстві соціальної політики, сім'ї та єдності розповіли, як батькам дітей з інвалідністю подати запит на відстрочку у мобільному застосунку «Резерв+».
Чи можуть батьки дітей з інвалідністю отримати відстрочку у «Резерв+»
У відомстві пояснили, що опція подання запиту на відстрочку онлайн у «Резерв+» тепер доступна і для військовозобов'язаних, які мають дітей з інвалідністю — як до 18 років, так і повнолітніх.
«Інформація про встановлену інвалідність має бути внесена до інформаційних систем Мінсоцполітики», – йдеться у повідомленні.
Як отримати відстрочку батькам дітей з інвалідністю
Для цього слід зробити такі кроки:
- Оновити застосунок «Резерв+» до останньої версії.
- Авторизуватися у застосунку. Натиснути три крапки на головному екрані, вибрати пункт «Подати запит на відстрочку». Далі слід вибрати потрібну категорію: «Батьки повнолітньої дитини з інвалідністю» або «Батьки дитини з інвалідністю до 18 років»
- Подать запит і дочекатися сповіщення з результатом.
Чому можуть відмовити у наданні відстрочки
У відомстві пояснили, що іноді користувач може отримати повідомлення про відмову у наданні відстрочку від призову у застосунку «Резерв+».
Ось перелік типових відмов та ймовірних причин:
- «Не знайшли неповнолітню дитину з інвалідністю» — може бути відсутня інформація про дитину в системах Мінсоцполітики або наявні помилки в персональних даних, як-от РНОКПП (ІПН) дитини, серії або номера ID картки чи свідоцтва про народження;
- «Не вдалося отримати дані про інвалідність вашої дитини» — може бути відсутня інформація про продовження строку інвалідності;
- «Дитину знайдено в ЄІССС, але даних про інвалідність немає» — дані про дитину вже є в системах Мінсоцполітики, але потребують актуалізації.
Як внести дані до системи
Щоб внести дані до систем Мінсоцполітики, зокрема Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), або їх оновити, зверніться до:
- будь-якого Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП);
- органу соціального захисту населення (ОСЗН) за зареєстрованим місцем проживання.
У відомстві підкреслили, що це також можна зробити онлайн, скориставшись Електронним кабінетом особи з інвалідністю. Якщо дитина ще не облікована в ЦБІ, потрібно пройти первинну реєстрацію.
Які документи потрібні для актуалізації даних
У Мінсоцполітики зазначили, що для актуалізації даних співробітнику ЦНАП або ОСЗН необхідно пред'явити оригінали документів:
- РНОКПП дитини (якщо є);
- свідоцтво про народження або ID картка дитини (якщо є);
- якщо неповнолітні діти з інвалідністю — медичний висновок про дитину з інвалідністю (за формою № 080/о);
- якщо повнолітні діти з інвалідністю — довідка до акта огляду МСЕК (за формою № 157-1/о);
- РНОКПП одного із батьків або інших законних представників;
- витяг про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування);
- пенсійне посвідчення (якщо є).
Якщо людна користується Електронним кабінетом особи з інвалідністю, потрібні скан-копії цих документів без пред’явлення оригіналів.
Нагадаємо, за яких обставин статус учасника бойових дій (УБД) можуть скасувати.