/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F9899b564848c91dac7c8e84a26ffb70f.jpg)
Використання ШІ у школах: чиновник поставив крапку
Штучний інтелект дедалі активніше входить у освіту, але головне — вміти користуватися ним розумно.
Заступник міністра освіти і науки Дмитро Завгородній наголошує, що важливо не забороняти технології, а навчати, як застосовувати їх без шкоди для мислення, пише 24 Канал.
Посадовець пояснює, що учням і студентам не варто боятися нових інструментів. Навпаки — треба вміти знаходити ті способи використання, які допомагають краще засвоювати знання. За словами Завгороднього, МОН уже поширює рекомендації щодо роботи з ШІ у школах та університетах, створені спільно з Центром штучного інтелекту Мінцифри.
Основна загроза, каже він, не в самому штучному інтелекті, а у зміні мислення. Коли можна просто запитати й отримати готову відповідь, людина поступово втрачає навичку аналізу.
"Виникає спокуса не мислити самостійно, і це ризик когнітивної ліні" — наголошує заступник міністра.
Він підкреслює, що сучасна освіта має оцінювати не лише результат — тести чи конспекти, а сам процес мислення. Адже головна мета навчання — розвинути здатність аналізувати, робити висновки та формулювати власну позицію.
Ще одна небезпека — неправдиві дані, які може створювати ШІ. Такі помилки потрапляють в інтернет і стають джерелом нових викривлень. Тому вчителям радять зміщувати акцент із перевірки фактів на перевірку логіки й аргументації.
"Учень може спілкуватися з чатботом від імені героя книжки, а потім пояснити, що він зрозумів. Це зовсім інший рівень мислення" — пояснює Завгородній.
Раніше ми повідомляли, чатGPT замість домашніх завдань: думка вчителів та батьків.
Застосування ШІ у школах: думки учнів та педагогів розділилися - детальніше на Знай.ua.