Samsung випустила гарнітуру Galaxy XR: виклик Apple Vision Pro
Samsung випустила гарнітуру Galaxy XR: виклик Apple Vision Pro
Samsung Electronics офіційно презентувала гарнітуру змішаної реальності Galaxy XR, відкриваючи нову категорію пристроїв, побудованих на базі мультимодального штучного інтелекту. Пристрій є першим, створеним на основі платформи Android XR, розробленої спільно з Google та Qualcomm Technologies, і знаменує початок нової ери у сфері віртуальної та доповненої реальності.
Galaxy XR, за словами виробника, покликаний об’єднати світ реальних і цифрових вражень — від роботи й навчання до ігор та подорожей. Це перший крок у масштабній стратегії Samsung зі створення екосистеми XR-пристроїв, до якої згодом увійдуть і розумні окуляри зі штучним інтелектом типу Ray-Ban Meta.
“Galaxy XR розширює бачення мобільного штучного інтелекту, перетворюючи XR із концепції на повсякденну реальність”, — заявив Вон-Джун Чой, головний операційний директор Samsung MX.
Президент екосистеми Android у Google Самір Самат додав, що Android XR — це “перша платформа Android, повністю створена для ери Gemini”. За його словами, вона відкриє нові способи взаємодії людини з цифровим середовищем.
Galaxy XR побудований з нуля для глибокої інтеграції зі штучним інтелектом Gemini від Google. Завдяки мультимодальним можливостям пристрій реагує на голос, зір і жести користувача, сприймаючи навколишнє середовище через камери та сенсори. Android XR — відкрита та масштабована система, що підтримує всі стандартні додатки Android, а також інструменти OpenXR, WebXR і Unity.
Samsung приділила особливу увагу ергономіці. Гарнітура важить лише 545 грамів, що майже на третину менше, ніж Apple Vision Pro — близько 800 г. Для зручності пристрій має зовнішній акумулятор, знімний світловий екран для занурення без відблисків та балансовану рамку, яка рівномірно розподіляє вагу.
Під “капотом” Galaxy XR — чіп Snapdragon XR2+ Gen 2 від Qualcomm із нейронним процесором Hexagon AI, який забезпечує передові можливості штучного інтелекту. Гарнітура має 4K Micro-OLED-дисплеї для кожного ока, що створює ефект персонального кінотеатру.
Час автономної роботи становить 2,5 години, що відповідає показникам Vision Pro. Гарнітура Galaxy XR пропонує низку інтегрованих інструментів:
- карти Google у режимі 3D-навігації з голосовими рекомендаціями від Gemini;
- пошук по колу — користувач може намалювати рукою коло навколо об’єкта у просторі, щоб отримати про нього інформацію;
- YouTube і Google Фото з інтерактивним контентом та автоматичним перетворенням 2D-відео у 3D;
- Project Pulsar від Adobe — інструмент для створення та редагування відео у 3D-просторі;
- ігри та спорт — підтримка XR-ігор із порадами від Gemini, перегляд кількох матчів одночасно або віртуальне “перебування” на стадіоні.
Samsung позиціює Galaxy XR як масовий, але преміальний пристрій. Його ціна становить 1800 доларів США, що майже вдвічі менше за Apple Vision Pro, ціна яких наразі 3499 доларів.
Гарнітура стане доступною з 21 жовтня в США та з 22 жовтня у Південній Кореї. Як повідомляє Bloomberg, перші покупці отримають безплатний Explorer Pack, який включає:
- 12 місяців Google AI Pro;
- 1 рік YouTube Premium;
- знижку на YouTube TV;
- сезонний абонемент NBA League Pass або Coupang Play Sports Pass;
- доступ до додатків NFL PRO ERA, Project Pulsar, Asteroid і Calm.
У майбутньому Samsung представить розумні окуляри зі штучним інтелектом, над якими вже працює спільно з Google, Warby Parker та Gentle Monster. Вони стануть продовженням екосистеми Android XR.
“Ми лише на початку шляху, — зазначив віцепрезидент Samsung з імерсивних рішень Кіхван Кім. — Galaxy XR — це перший крок до світу, де технології штучного інтелекту та XR стають природною частиною щоденного життя”.
Раніше на щорічній конференції Meta Connect компанія Meta Platforms презентувала нові смартокуляри Ray-Ban Display, які мають вбудований повноколірний дисплей та розширені функції штучного інтелекту, включаючи можливість здійснювати відеодзвінки та отримувати інформацію на дисплеї. Ключовим доповненням став аксесуар Neural Band — нейронний браслет, який дозволяє користувачам керувати окулярами за допомогою ледь помітних рухів руки, забезпечуючи новий рівень взаємодії.