/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F346c24d9d55bba669eed947ba6cb6469.jpg)
Шопінг із Chat-GPT: поки що ШІ — поганий порадник щодо покупок, але він швидко вчиться
Чи може ШІ просто зараз допомогти вам зробити покупки в мережі або поза нею? Експерт із технологій Дейв Лі в колонці для Bloomberg заявляє: поки що ні, і недавнє дослідження показує, що, наприклад, ChatGPT — поганий порадник у цьому питанні. Але він просто не був спочатку зорієнтований на це — і він дуже швидко вчиться...
Оскільки OpenAI шукає нові способи заробітку, потенціал ChatGPT як помічника з купівлі видається однією з багатообіцяючих ідей: ви повідомляєте боту, що збираєтеся купити, а він допомагає вам порівняти товари, відсортувати ціни та відповісти на складні запитання про продукти. За вдалого збігу обставин ці відповіді можуть навіть виявитися правильними.
Важливо зазначити — передбачається, що багато людей вважатимуть за краще робити покупки в інтернеті таким чином, а не використовувати свої поточні методи, а це дасть змогу OpenAI зайняти значну частку ринку електронної комерції. Принаймні один споживач уже переконаний у цьому. "Зараз я в основному купую речі через ChatGPT", — сказав минулого місяця генеральний директор OpenAI Сем Альтман.
Однак результати дослідження, проведеного двома німецькими вченими, показують, що великі мовні моделі, і зокрема ChatGPT, мають значне відставання за ключовими показниками ефективності, які є найбільш важливими для ритейлерів. Вони виявили, що покупці, які потрапляють на сайт електронної комерції через ChatGPT, з меншою ймовірністю здійснюють покупку, ніж ті, хто потрапляє на сайт практично будь-яким іншим способом, наприклад, перейшовши за посиланням у результатах пошуку або відвідавши інтернет-магазин безпосередньо. Покупець, який прийшов з партнерського сайту, тобто з сайту, на якому розміщено відгуки з рекомендаціями та посиланнями на продукти в обмін на комісію, був на 86 % більш схильний до покупки, ніж покупець, який прийшов з ChatGPT.
"Ці показники роблять малоймовірним, що органічний LLM (велика лінгвістична модель, або чат-бот — Ф.) "уб'є Google" або іншим чином витіснить традиційні канали в найближчій перспективі", — пишуть Максиміліан Кайзер та Крістіан Шульце з Гамбурзького університету та Франкфуртської школи фінансів і менеджменту відповідно.
Важливо Більше особистого в нейромережах: чого хоче людство від ШІ і як це змінює цифровий світАле дослідження ясно показує, що тенденція все-таки працює на ШІ. Коефіцієнти конверсії та дохід за сесію покращилися за час проведення дослідження — з серпня 2024 року по липень 2025 року. Показники відмов ChatGPT — коли відвідувачі сайту йдуть, не вчинивши жодних дій — були кращими порівняно з прямими відвідинами, електронним маркетингом, реферальними посиланнями, партнерським маркетингом і платною рекламою в соціальних мережах. Це свідчить про те, що те, що ChatGPT пропонував користувачам, було принаймні певною мірою актуальним і корисним, навіть якщо вони в кінцевому підсумку нічого не купили. Дослідження також зазначає, що воно не враховувало більш складні ефекти ШІ, такі як ситуація, коли клієнт використовує ШІ для пошуку інформації про продукт, приймає рішення, але потім шукає його в Google.
Важливо зазначити, що, згідно з дослідженням, можливості ChatGPT у сфері покупок все ще перебувають у зародковому стані. Автори дослідження зазначають, що обсяг трафіку на сайти електронної комерції, що припадає на органічні розмови з чат-ботами, приблизно в 200 разів менший, ніж обсяг трафіку, що припадає на органічні пошукові запити в Google. Це означає, що сайти електронної комерції ще не подбали про переорієнтацію дизайну і процесів своїх сайтів, щоб краще обслуговувати відвідувачів, які приходять за допомогою чат-ботів.
Але ситуація стрімко змінюється: з моменту проведення дослідження OpenAI уклала партнерські угоди з Etsy, Shopify і Walmart з метою оптимізації покупок, що здійснюються за допомогою ChatGPT. Минулого місяця OpenAI представила функцію Instant Checkout, яку пропонують продавцям, що бажають надати користувачам ChatGPT можливість купувати товари і оформляти доставку "не виходячи з чату". Як повідомляється, OpenAI утримує комісію за обробку. У майбутньому компанія, напевно, зіткнеться з конкуренцією з боку Amazon.com Inc., яка експериментує зі своїм ШІ-ботом Rufus — але поки він не вражає.
У ширшому плані споживачі, які все ще освоюють ШІ, згодом повинні більш комфортно ставитися як до того, як працює ця технологія, так і до того, куди вона їх приводить. "Фактично цінність трафіку від ChatGPT підвищується в міру того, як люди вчаться довіряти його рекомендаціям", — зазначає аналітик у сфері електронної комерції Юозас Казюкенас.
Так що так, наразі ChatGPT — досить поганий помічник у покупках. Однак з часом можна очікувати, що покупки за допомогою ChatGPT стануть більш персоналізованими, з більш глибоким знанням ваших смаків, наявного гардероба, розмірів... і хто знає, чого ще. Як свідчить прислів'я про ШІ, гірше вже не буде.
Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися з позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.
Важливо Що на думці у ШІ: чи дійсно штучний інтелект є штучним