/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F6acb970dc5257c2e254086f7409fa8f8.png)
Електромобіль як альтернатива генератору: китайській трюк для виживання під час блекауту
Коли електрика зникає на кілька годин, багато хто починає шукати способи виживання без світла. У Китаї водії давно знайшли практичний вихід – вони використовують свої електромобілі як джерело енергії, повідомляє портал "Твоя МАШИНА".
Справа в тому, що електрокар фактично є гігантським павербанком на колесах. Його батарея здатна заряджати ноутбук, освітлювати кімнату або навіть кип’ятити воду в чайнику. Інженер з Пекіна Лю Вей, який минулої зими обігрівав свій будинок за допомогою Tesla Model Y, іронічно зазначає: "Ми не просто їздимо на струмі, ми від нього живемо".
Основою такої практики є система двонаправленої зарядки. Вона працює в двох форматах: V2L (vehicle-to-load) та V2H (vehicle-to-home). Перший дозволяє підключати побутові прилади до розетки автомобіля, а другий забезпечує живлення цілого будинку через спеціально розроблений адаптер. Наприклад, кросовер BYD Tang із розеткою на 220 В здатен забезпечувати роботу електроплитки або холодильника потужністю до 3 кВт.
Київський автоелектрик Сергій, коментуючи це ноу-хау, пояснив, що у випадку відключення електрики автомобіль може підтримувати роботу побутової техніки кілька годин, а то й цілу ніч. Крім того, такий варіант є набагато екологічнішим і безпечнішим порівняно з бензиновими генераторами, адже відсутні вихлопи та шум.
Українські власники електрокарів теж активно переймають цей лайфхак. Відео, в яких Hyundai Ioniq 5 чи Kia EV6 використовують для підживлення мікрохвильових печей, кавоварок і навіть невеликих обігрівачів, вже поширюються у соцмережах. Ця зручність забезпечується завдяки адаптеру, який зазвичай входить у комплектацію автомобіля.
Раніше портал Знай писав, що блекаути неминучі: озвучили найдивнішу пораду перед важкою зимою.
Крім того, ми повідомляли про відключення світла та газу: що чекає на українців взимку.
Також портал інформував, що українці не квапляться пересідати на електричні автомобілі: у яких регіонах країни їх найбільше.