Ефект від атаки на Москву є, але він не воєнний – експерт
Ефект від атаки на Москву є, але він не воєнний – експерт
Ефект від атаки українських дронів на Москву в ніч на 27 жовтня є, насамперед, економічним, заявив військовий, спеціаліст з аеророзвідки Юрій Касьянов.
Він зазначив, що російська влада відзвітувала про збиття 40 цілей у московському регіоні, в тому числі 34 з яких летіли на Москву. Тобто, зазначає він «жоден дрон, жодна ракета не долетіли».
«Давайте порахуємо. Мінімальна вартість дрона FP-1 компанії Fire Point з додатковою CRPA-антеною супутникової навігації, що підвищує ймовірність проходження РЕБ, сьогодні становить близько 80 тис. доларів. «Щось реактивне», як відомо зі ЗМІ, може коштувати в кілька разів дорожче. Приймемо середню вартість одного дрона/ракети в 100 тис. доларів (це дуже занижена оцінка). Тоді 40 збитих цілей в московському регіоні - це 4 млн доларів», - окреслив він вартість атаки.
Водночас, зауважує Касьянов, витрати росіян через атаку є дещо більшими. Так, вартість зенітних ракет різних типів для ППО «Панцир» коштують від 20 до 40 тис. доларів. Тобто застосування 40 ракет обійшлось РФ 1,6 млн доларів.
Додатково закриття трьох аеропортів на дві години при вартості однієї години простою 450 тис доларів коштувало ще 2,7 млн доларів.
«Тобто сумарні економічні втрати противника 1,6+2,7=4,3 млн доларів - перевищують вартість витрачених на цю акцію безпілотників, якщо тільки «щось реактивне» не коштувало жахливо дорого», - вказує експерт.
Касьянов додав, що завжди підтримував такі атаки на Москву, але зауважив, що російська столиця та Московська область мають чи не найпотужнішу протиповітряну оборону в світі, обійти яку надзвичайно важко.
«Наш ліквідований підрозділ її долав, і наші безпілотники долітали до самого центру Москви. І робили ми це значно дешевше - всього за 144 тис доларів, за 24 апарати ціною всього 6 тис доларів за штуку. Відповідно, економічний ефект був у рази вищим - адже точно так само закривалися аеропорти, відключався мобільний інтернет, не було в Москві супутникової навігації і наступав транспортний колапс. Однак, виявляється, це було «неефективно» і «безрезультатно», - додав він.
Раніше Юрій Касьянов пояснював, які умови потрібні, аби українські ударні безпілотники могли долітати до Санкт-Петербурга та Москви.