Китайські експортери вважають, що тарифне перемир'я між Трампом і Сі буде нетривалим — Bloomberg
Китайські експортери вважають, що тарифне перемир'я між Трампом і Сі буде нетривалим — Bloomberg
Китайські експортери втішені зниженням мит США після зустрічі американського президента Дональда Трампа з лідером Китаю Сі Цзіньпіном у четвер, 30 жовтня, але заявляють, що все ще прагнуть убезпечити себе від будь-яких майбутніх ускладнень у торговельних відносинах між двома найбільшими економіками світу, пише Bloomberg.
Як для покупців, так і для американських продавців споживчих товарів ризики, пов'язані з залежністю від Китаю, почали переважати переваги країни як центру дешевого виробництва. Навіть попри торговельне перемир'я, американські торговці навряд чи переглянуть свої плани щодо виведення ланцюгів постачання з Китаю, а китайські виробники прагнуть розширити експорт на ринки за межами США, щоб зменшити ризики.
“Зниження тарифів дає нам більше часу”, — каже Хуан Лун, менеджер з продажу в компанії з Гуанчжоу, яка продає товари через інтернет-магазини, включаючи Amazon, Shein і Temu.
Хоча американські покупці склали 80% від загального річного обсягу продажів цієї компанії торік, фірма Луна спочатку прагнула знизити цю залежність від США до 20% за рахунок інших ринків. Стрибок продажів перед запровадженням мит перекреслив таку мету цього року, але відхід від США є “єдиним способом зменшити торговельні ризики в довгостроковій перспективі”, додав Лун.
Після зустрічі Трампа з Сі торговельна напруженість між США та Китаєм послабилася, американський лідер знизив тарифи на китайські товари.
Кілька китайських експортерів, з якими поспілкувалося Bloomberg, висловили оптимізм стосовно того, що поліпшення торговельних відносин призведе до зростання обсягу замовлень між найбільшими економіками світу, підвищивши прибутковість підприємств, які останніми місяцями зазнавали тиску через мита США в понад 50% на імпорт з Китаю.
“Ми отримаємо кращі умови співпраці з американськими клієнтами”, — каже Андре Хуан, менеджер з продажу китайської компанії, що продає засоби для прибирання.
Розширення компанії в США зупинилося через високі мита, але Хуан зазначив, що останнім часом ситуація почала покращуватися на тлі очікувань прориву від зустрічі Трампа з Сі.
Засвоєні уроки
Проте перспектива збільшення обсягів бізнесу в США вже не викликає у китайських експортерів такого ентузіазму, як раніше. Багато з них заявляють, що засвоїли уроки з непередбачуваної торговельної політики Трампа й тепер розуміють, що не можна покладатися виключно на доступ до найбільшого споживчого ринку світу.
Просування на ринки за межами США вже помітне з торговельних даних Китаю. Цього року Китай на шляху до рекордного торговельного профіциту в розмірі $1,2 трлн, оскільки поставки до Європи, Африки, а також частин Азії компенсують падіння експорту до США.
Водночас багато покупців у Штатах почали переосмислювати свою залежність від постачання з Китаю. Вони просять постачальників налагодити виробництво за межами Китаю, навіть якщо це означає вищі витрати та нижчу ефективність у найближчій перспективі.
Для Лін Цяна, який керує фабриками з виробництва іграшок на півдні Китаю та у В'єтнамі, зниження мит США означає, що його китайські фабрики найближчим часом продовжать обробляти більшу частину замовлень від американських клієнтів. Але в довгостроковій перспективі він бачить відхід клієнтів із США від Китаю, щоб уникнути подальших зривів.
“І ми, і наші клієнти чітко розуміємо, що темпи диверсифікації не зміняться, оскільки відносини між Китаєм і США все ще залишаються складними”, — сказав він.
Створення виробничого підприємства в сусідньому В'єтнамі є обов'язковою умовою для компанії, три чверті доходів якої приносять американські бренди іграшок. Американські клієнти, яких Лін не назвав, погрожували на початку року повністю припинити робити замовлення, якщо він не перенесе більшу частину виробництва до В'єтнаму.
Наявність заводів як у Китаї, так і за кордоном надає більшого почуття безпеки багатьом китайським експортерам.
“Ми більше не боїмося коливань тарифних ставок”, — заявив Баррі Шан, чия компанія виробляє святкові прикраси для Walmart на заводі в китайській провінції Чжецзян. Незабаром його компанія робитиме те саме на новому заводі в Камбоджі.
Навіть китайські експортери, які все ще хочуть зберегти США як свій основний ринок, вважають диверсифікацію виробництва за межами Китаю необхідною умовою для конкурентоспроможності.
“Всі диверсифікуються. Зараз у галузі панує консенсус, що ринок США не може покладатися лише на китайський ланцюг поставок, а китайські виробники не можуть розраховувати лише на ринок США”, — каже вантажний експедитор із Шанхаю Кевен Чен.
Раніше CNN писав, що тарифна поступка Трампа для Сі сповнена тривожних сигналів. Зниження мит, зокрема, є значним ризиком для адміністрації американського президента, яка зіткнулася з проблемою в торговельному протистоянні з Китаєм: Трамп поступався Сі в торговельній війні на кожному кроці. Навіть той факт, що лідери двох країн зустрілися особисто в Південній Кореї, означає, що Трамп вже поступився Пекіну. І, як показує історія домовленостей між США та Китаєм: не ясно, чи отримають Штати щось серйозне в обмін на поступки.
Також Трамп ризикує ще більше погіршити відносини Америки з ключовими союзниками, одночасно налагоджуючи більш дружні відносини з головним економічним супротивником.