/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fed77a1b7ab2a00e4b56facf8c32be579.jpg)
Американський маркетплейс Whatnot залучив $225 млн при оцінці $11,5 млрд
Платформа живих покупок і маркетплейс Whatnot завершила раунд фінансування Series F на суму $225 млн, більш ніж удвічі підвищивши свою ринкову оцінку до $11,5 млрд менш ніж за 10 місяців
Раунд очолили фонди DST Global та CapitalG, завдяки чому загальний обсяг інвестицій, залучених компанією з Лос-Анджелеса від моменту її заснування у 2019 році, сягнув приблизно $968 млн. У січні Whatnot вже отримала $265 млн у раунді Series E при оцінці близько $5 млрд.
У новому раунді взяли участь Sequoia Capital та Alkeon Capital, а також повернулися попередні інвестори — Greycroft, Andreessen Horowitz, Avra та Bond. Серед інших інвесторів — Y Combinator, Lightspeed Venture Partners і Liquid 2 Ventures.
У межах останнього раунду Whatnot також проведе тендерну пропозицію, у рамках якої деякі чинні інвестори зможуть викупити акції на суму до $126 млн.
За даними Crunchbase, у 2025 році глобальні стартапи у сфері електронної комерції залучили $7,1 млрд, тоді як за весь 2024 рік — $11,3 млрд. Ці показники суттєво нижчі за рівень постпандемічного буму 2021 року, коли обсяг інвестицій у e-commerce досяг $93 млрд.
Формат live commerce (жива комерція) поєднує прямі трансляції та онлайн-покупки. Співзасновник і CEO Whatnot Грант ЛаФонтейн заявив, що його компанія «доводить, що живі продажі — це нова норма роздрібної торгівлі».
За даними Whatnot, у 2025 році на платформі вже було продано товарів на понад $6 млрд, що удвічі перевищує показник за весь 2024 рік. Додаток дозволяє купувати й продавати колекційні товари — такі як картки та іграшки — через аукціони в прямому ефірі, а також пропонує одяг і кросівки. Основними конкурентами Whatnot є eBay (де наразі відсутня опція прямих трансляцій) і TikTok Shop.
«Whatnot принесла хвилю живих покупок у США, Велику Британію та Європу і перетворила її на один із найшвидше зростаючих маркетплейсів в історії», — зазначила Лейла Стерді, член ради директорів Whatnot і керівний партнер CapitalG, інвестиційного фонду зростання компанії Alphabet.
Компанія планує спрямувати залучені кошти на розвиток платформи, впровадження нових функцій, оновлення політик і правил роботи, а також на прискорення міжнародної експансії. У межах цього процесу Whatnot розширить свою команду, що налічує близько 900 працівників, відкривши нові вакансії у кількох напрямках.