Nutella може подорожчати через поганий врожай фундука в Італії
Шоколадно-горіхова паста Nutella може подорожчати через рекордно низький урожай фундука в Італії. Про це повідомляє Der Spiegel із посиланням на місцеві сільськогосподарські асоціації, інформує «Главком».
Цього року в країні зібрали лише 70 тис. тонн фундука, що вдвічі менше, ніж у середньому за попередні роки. Урожай знижується вже третій рік поспіль. Серед основних причин – зміна клімату, тепла зима, зливи навесні, посухи влітку, а також навали шкідників.
Фундук є ключовим інгредієнтом шоколадно-горіхових паст, зокрема Nutella, яку з 1940-х років виробляє компанія Ferrero. Щороку вона випускає близько 500 тис. тонн цієї продукції, і приблизно 13% складу Nutella становить фундук. Його почали додавати ще під час Другої світової війни – для здешевлення пасти через дефіцит какао-бобів.
За словами Урсули Шокемеле з Німецького товариства інформації про сільськогосподарський ринок, виробництво всіх продуктів із фундуком подорожчає, що, ймовірно, вплине і на роздрібні ціни.
У компанії Ferrero поки не коментують, чи призведе неврожай до подорожчання Nutella. Однак, за даними Der Spiegel, із 2022 року ціна на 450-грамову банку пасти в Німеччині вже зросла в середньому на 27%.
Щоб компенсувати дефіцит, Ferrero почала закуповувати фундук за кордоном, зокрема в Туреччині, де цьогоріч урожай також був невдалим. Через це у майбутньому виробники можуть активніше звертатися до ринків США та Китаю, щоб забезпечити стабільні поставки горіхів.
Як повідомлялося, мода на японський чай матчу різко збільшила попит у всьому світі та викликала дефіцит цього товару на тлі спеки, поганих урожаїв та американських тарифів. Виробники та продавці стикаються зі зростанням цін та нестачею чаю, а в Японії туристи розкуповують матчу з полиць. Фахівці закликають до усвідомленого споживання та пропонують використовувати хоча б у кулінарії матчі нижчого ґатунку.
Глобальний ажіотаж навколо матчі багато в чому завдячує соцмережам: інфлюєнсери публікують поради щодо заварювання чаю та рецепти. Хештег #MatchaTok набрав десятки мільйонів переглядів. Зростання популярності також пов'язане з туристичним бумом у Японії після пандемії: слабка єна робить країну привабливим напрямом, одночасно стимулюючи попит на японські товари.