Європейські вчені на порозі створення акумулятів з рекордною енергоємністю
Інститут матеріалів та балкових технологій Фраунгофера IWS у співпраці з європейськими партнерами розпочав дослідження нової архітектури літій-сірчаних (Li-S) акумуляторів. Вчені планують подолати ключові технологічні обмеження традиційних літій-іонних систем та створити легкі, безпечні й високоенергетичні елементи, придатні для електромобільності, авіації та дронів. Про це повідомляє «Главком» з посиланням на IWS.
Літій-сірчані акумулятори є перспективною альтернативою, але їхнє комерційне впровадження стримується обмеженим терміном служби циклу. Вчені працюють над цією проблемою.
«Початкові лабораторні результати свідчать про те, що в майбутньому ця архітектура технічно може досягти питомої енергії понад 600 ват-годин на кілограм зі стабільною циклічною поведінкою», – зазначають вчені. Це значно менша вага при порівнянній енергії, ніж у сучасних акумуляторів.
Партнери розробляють два покоління елементів для електромобільності з цільовою щільністю енергії до 550 ват-годин на кілограм і виробничими витратами менше €75 за кіловат-годину.
Для промислового впровадження нових матеріалів Fraunhofer IWS використовує свою запатентовану технологію DRYtraec. Цей метод сухого покриття електродів скорочує споживання енергії до 30%, значно зменшує викиди CO2 та може масштабуватися до до промислових розмірів.
Очікується, що функціональні прототипи, які підтвердять прогнозовану продуктивність, будуть представлені в найближчі роки.
За словами міністра, план можливий за умови, що міжнародні партнери нададуть необхідне фінансування. «Вдячний Великій Британії за нашу активну співпрацю в галузі дронів-перехоплювачів та за надання 85 тис. дронів цього року», – каже він.
Очільник Міноборони наголосив, що «Рамштайн» залишається найважливішою платформою для координації військової допомоги. Шмигаль наголосив, що Україні потрібні рішучі дії, аби зупинити російську агресію.