/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F47516254ad81f8f544e59f6fcfa786ac.jpg)
Програміст запустив гру DOOM на супутнику Європейського космічного агентства
На нещодавньому Ubuntu Summit прозвучала історія, яка одразу захопила уяву шанувальників класичних відеоігор. Програміст Олафур Вааге розповів, як його команда під час хакатону Європейського космічного агентства змогла запустити DOOM на орбіті Землі, повідомляє Tom’s Hardware.
Експеримент проводився на супутнику OPS-SAT, який ESA використовувало як «літаючу лабораторію» для тестування програмного забезпечення та систем управління місіями. Пристрій був невеликий — 10 × 10 × 30 см, але мав комп’ютер, у 10 разів потужніший, ніж ті, що працювали на інших супутниках агентства на момент запуску.
OPS-SAT: лабораторія для експериментів на орбіті
OPS-SAT був створений спеціально для експериментів. Дослідники отримали майже повну свободу дій у програмуванні систем, щоб виявити межі можливостей апаратного та програмного забезпечення.
Як DOOM опинився на орбіті
Команда Вааге взяла участь у ESA OPS-SAT Hacking Challenge, де учасникам надавали обмежений доступ до систем супутника для експериментів.
Оскільки середовище було сильно обмежене — не можна було завантажити всі бібліотеки чи пакети, потрібні для складання гри, — розробникам довелося шукати обхідні рішення.
Першу спробу вони здійснили з Chocolate Doom — порту, який відтворює оригінальний код гри. DOOM успішно запустився, але без графічного виводу — адже у супутника не було екрана. Команда бачила лише текстовий звіт із відсотком пройденого рівня та кількістю знищених ворогів.
Попри це, експеримент показав, що гра працює стабільно навіть під впливом космічної радіації.
Візуальний DOOM: зображення Землі як фон гри
Друга спроба виявилася набагато амбітнішою. Розробники використали doomgeneric — спеціальну версію гри, яку легко переносити на нестандартні системи.
Щоб надати візуальний контекст, команда створила віртуальну відеокарту та робила скриншоти екрана. А щоб показати, що DOOM дійсно «живе» у космосі, вони додали до фону зображення Землі, зроблені камерою супутника.
Візуальний DOOM: зображення Землі як фон гри
Друга спроба виявилася набагато амбітнішою. Розробники використали doomgeneric — спеціальну версію гри, яку легко переносити на нестандартні системи.
Щоб надати візуальний контекст, команда створила віртуальну відеокарту та робила скриншоти екрана. А щоб показати, що DOOM дійсно «живе» у космосі, вони додали до фону зображення Землі, зроблені камерою супутника.
Ця ідея викликала нові технічні труднощі. Фото з орбіти мали занадто високу роздільну здатність і глибину кольору, тому Вааге скористався моделлю ШІ, яка зменшувала розмір зображень і знижувала кількість кольорів до 8-бітних файлів, зберігаючи при цьому якість.
Ця ідея викликала нові технічні труднощі. Фото з орбіти мали занадто високу роздільну здатність і глибину кольору, тому Вааге скористався моделлю ШІ, яка зменшувала розмір зображень і знижувала кількість кольорів до 8-бітних файлів, зберігаючи при цьому якість.