/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F2308b31fdfbb9dc4ab1e24fdd06706c6.png)
Технології SpaceX та Blue Origin представили плани щодо швидшої доставки астронавтів на Місяць
У дописі в блозі компанії підрядник Ілона Маска з аерокосмічної та оборонної галузі заявив: «Ми поділилися та офіційно оцінюємо спрощену архітектуру місії та концепцію операцій, які, на нашу думку, призведуть до швидшого повернення на Місяць, одночасно покращуючи безпеку екіпажу».
Раніше цього місяця Даффі заявив в інтерв’ю програмі Squawk Box на CNBC, що SpaceX відстає від графіка будівництва своєї місячної системи посадки для місії Artemis III НАСА , і що агентство знову відкриє контракт на посадку для цієї місії для таких конкурентів, як виробник ракет Джеффа Безоса Blue Origin.
Речник NASA в електронному листі до CNBC заявив, що агентство «отримало та оцінює плани як від SpaceX, так і від Blue Origin щодо прискорення виробництва HLS».
«Після закриття агентство надасть запит на інформацію ширшій аерокосмічній галузі щодо їхніх пропозицій», – сказав речник. «Створюється комітет експертів NASA з предметної області для оцінки кожної пропозиції та визначення найкращого шляху для перемоги в другій космічній гонитві, враховуючи терміновість ворожих загроз миру та прозорості на Місяці».
Раніше NASA заявило, що SpaceX та Blue Origin матимуть час до 29 жовтня, щоб запропонувати нові способи пришвидшення проєкту.
Спочатку Маск відповів Даффі, написавши у своїй соціальній мережі X : «Шон Даммі намагається вбити NASA!» В іншому дописі Маск написав: «Людина, відповідальна за космічну програму Америки, не може мати двозначний IQ».
Масивний космічний корабель SpaceX Starship вже здійснив 11 випробувальних польотів без екіпажу. Останні два польоти були визнані успішними, але компанія ще не продемонструвала всіх можливостей дозаправки на орбіті, необхідних для початку пілотованої місії Artemis III на Місяць.
Компанія Blue Origin розробляє місячний посадковий модуль для NASA та отримала від космічного агентства близько 835 мільйонів доларів з моменту початку дії контракту у 2023 році. Компанія планує запустити меншу версію свого посадкового модуля, відому як Blue Moon Mark 1.
Тим часом Китай прагне висадити своїх астронавтів на Місяць до кінця десятиліття.
У вересні, на загальних зборах зі співробітниками NASA, Даффі сказав своїм співробітникам, що його дратує «тінь, кинута» на космічне агентство на слуханнях у Сенаті, на яких деякі учасники сумнівалися, що США зможуть повернути астронавтів на Місяць, перш ніж Китай зможе висадити туди своїх астронавтів.
Окрім своєї місячної місії, Китай також оголосив про виряджання нового екіпажу до своєї орбітальної лабораторії, космічної станції Тяньгун, цього тижня. Китай побудував цю космічну станцію після того, як йому було заборонено доступ до Міжнародної космічної станції через занепокоєння щодо національної безпеки США.
SpaceX отримує виплату за досягнення різних етапів за контрактом NASA на HLS (інтегрований посадковий модуль системи людської посадки).
Згідно з даними USA Spending , яка відстежує федеральні контракти, NASA вже виплатила SpaceX приблизно 2,7 мільярда доларів за «проектування, розробку, виробництво, випробування, запуск, демонстрацію та інженерну підтримку» HLS. Агентство зобов’язане виплатити ще близько 300 мільйонів доларів за досягнення SpaceX етапів, а компанія Маска має намір отримати загалом 4,5 мільярда доларів (або ще 1,5 мільярда доларів) від контракту HLS, якщо вона досягне всіх етапів.
Сьогодні SpaceX у своєму блозі заявила, що вони «само фінансували» 90% або більше програми, що означатиме, що вони вже витратили понад 30 мільярдів доларів.
Як раніше повідомляв CNBC, деякі співробітники NASA були зобов’язані працювати без оплати в космічному агентстві під час припинення роботи федерального уряду, якщо їхня робота підтримує місії Artemis.