/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F4919a3a16c419bb7b62f6cf9895520df.jpg)
Американські розробники успішно випробували безпілотний реактивний винищувач YFQ-44A Fury
Компанія Anduril Industries успішно провела перший політ реактивного безпілотного літака YFQ-44A Fury, розробленого для участі у програмі Collaborative Combat Aircraft (CCA) ВПС США. Випробування, що відбулося 31 жовтня 2025 року в Каліфорнії, стало ключовим етапом у розвитку нового покоління бойових безпілотників, здатних діяти поряд із пілотованими літаками, такими як F-35 та F-15.
YFQ-44A виконав політ у напівавтономному режимі, самостійно контролюючи польотні параметри, дросель та виконання завдання. Людина лише спостерігала за виконанням місії, не втручаючись у керування — саме таку концепцію автономності прагне реалізувати ПС США у рамках CCA. За словами інженерів Anduril, автономні алгоритми були інтегровані в систему з початку розробки, що дозволило перейти від концепції до першого польоту лише за 556 днів.
Новий дрон належить до класу реактивних винищувачів-безпілотників, які повинні діяти у зоні противника, виконуючи завдання з розвідки, радіоелектронної боротьби, завдавання ударів або відволікання ракетних атак на себе. Концепція CCA передбачає створення так званої «дешевої маси» — великої кількості розумних, відносно недорогих платформ, які доповнюватимуть дорогі пілотовані літаки. За оцінками ПС США, вартість одного такого апарата має становити $ 25−30 млн, тобто близько третини ціни F-35A.
YFQ-44A стане прямим конкурентом YFQ-42A від компанії General Atomics, який здійснив перший політ у серпні 2025 року. Обидва дрони змагатимуться за контракт на серійне виробництво у 2026 фінансовому році. На відміну від свого конкурента, Anduril робить ставку на швидке масштабування — серійне складання планується на заводі Arsenal-1 у штаті Огайо вже у першій половині 2026 року.