/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F839392a4da2d5bb17fbbcb44948865b7.jpg)
Квитки в "Укрзалізниці" — за справедливою ціною: як перетворити популізм Кабміну на щось корисне
Ідея "Укрзалізниці" про безкоштовні 3 000 кілометрів, як не крути, все одно віддає популізмом, але журналіст Сергій Сидоренко пропонує витягти з неї реальну користь для пасажирів. На його переконання, давно час запровадити диференційовану ціну на квитки в поїздах, щоб «бічна поличка» біля туалету не коштувала, як нижня полиця в сусідньому купе.
В "Укрзалізницi" є шанс вирулити цей популізм на користь, якщо доповнити його системними та давно назрілими змінами у частині, що буде помітна людям.
Наприклад, запровадивши нарешті диференціацію місць у поїзді. Бо те, що верхня боковушка біля туалету "важить" стільки ж, як і нижня полиця у другому купе — це нонсенс. Але це "вічна" реальність УЗ.
Зробіть, щоби це нижнє враховувалося по кілометрах з коефіцієнтом 1,2, а верхня боковушка біля туалету 0,5, і точно такою була відмінність ціни у гривнях — і розклад буде зовсім іншим. Коефіцієнти умовні, звісно.
Так само верхні місця мають бути дешевшими за нижні, скажімо, на 25% — і це вже допоможе поліпшити населеність вагонів. Бо студенти, яким полиця загалом "по барабану", зможуть і захочуть брати верхню, бо дешевше. А нижні лишаться для тих, хто хоче за них доплатити. Або грошима, або кілометрами.
А ще це зменшить конфліктність поїздок, коли людина має доводити, що купила нижню, бо потребує цього, а тут прийшла вагітна бабуся, яка каже "ти ж молода/-дий, поступися місцем".
От це б лишилося як позитивне легасі цього дива…
Автор висловлює особисту думку, яка може не зюігатися із позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.
Важливо Контрольний постріл: чому 3000 безкоштовних кілометрів від Кабміну доб'ють "Укрзалізницю"