/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9edede00d00f1b4fe0f9057f4a22c8c9.jpg)
Огляд ARC Raiders: гра, яка змусить вас полюбити extraction-шутери
Жанр extraction-шутерів, або шутерів з евакуацією, завжди був закритим клубом для обраних. В Arena Breakout: Infinite, Gray Zone Warfare та інших подібних іграх новачків зустрічають як свіже м’ясо, а кожна помилка коштує годин фарму. І ось Embark Studios, команда ветеранів з DICE, та розробники The Finals, вирішила, що пора це змінити. Вони створили ARC Raiders — не просто чергового клона згаданих вище проєктів, тільки з роботами. Вони свідомо спробували зробити жанр екстракш-шутерів доступним, при цьому не забираючи у нього напругу та глибину. Я провів у цій PvPvE-грі від третьої особи достатньо годин, щоб зрозуміти, що розробникам вдалося неможливе. В нас тут точно є неймовірно захоплива, якісна та сучасна гра. Але чи все дійсно так райдужно?
Плюси:
доступність для новачків; унікальна атмосфера та стилістика постапокаліптичного ретро-футуризму; вуковий дизайн вищого рівня; баланс PvPvE; непередбачуваний та цікавий геймплей; унікальне спілкування голосом навіть з ворогами; якісні ігрові механіки прокачування, крафту та розвитку; гра добре оптимізована і працює стабільно
Купити в SteamМінуси:
не дуже зручне та інтуїтивне керування інвентарем; відносна казуальність може не сподобатися хардкорним фанатам жанру; комусь також не зайде управління від третьої особи
Купити в SteamITC.ua
редакції
Зміст
- 1 Світ та атмосфера ARC Raiders
- 2 Ігролад ARC Raiders
- 3 Прогресія та крафт ARC Raiders
- 4 Карти та звуковий дизайн ARC Raiders
- 5 Графіка та оптимізація ARC Raiders
- 6 Ціни та локалізація ARC Raiders
Світ та атмосфера ARC Raiders
Сюжет ARC Raiders розгортається у стильному постапокаліптичному світі. Розробники називають його “пост-пост-апокаліпсисом”. Це означає, що людство вже пережило найгірше і тепер намагається якось існувати в не дуже привітному майбутньому. Локація проєкту — південь Італії, який тепер називається “Іржавим поясом”. Поверхню землі контролюють смертоносні машини ARC, а залишки людей ховаються в підземному місті Сперанца.
Візуальний стиль гри особливий та ретро-футуристичний. Це світ, де аналогові та досить серйозні космічні технології поєднуються та зустрічаються з брутальною архітектурою, яку повільно поглинає природа. Візуально гра нагадує дивне поєднання стилістик Fallout, “Бунтар Один. Зоряні Війни. Історія”, Star Wars: Battlefront II та The Outer Worlds. Тут немає кислотних кольорів чи футуристичного глянцю, а є тільки іржа, бетон та буйна зелень.
Кожна локація розповідає історію цього світу по своєму. Ось покинуте містечко, засипане піском, а тут величезна дамба, що тримається на останньому подиху. Ось стара фабрика, де природа вже взяла своє. А це зруйнований космодром, який поступово стає частиною ландшафту.
Ігролад ARC Raiders
ARC Raiders робить із гравця рейдера, який виходить на небезпечну поверхню за ресурсами. Кожен матч триває до 30 хвилин. Геймер готується в місті Сперанца — місцевому хабі, висаджується на карті (соло, вдвох або трійками), збирає лут, виконує квести та намагається евакуюватися живим. Якщо помре, то втрачає все, що зібрав.
Все це звучить як класичний extraction-шутер, але тут є важлива відмінність. В ARC Raiders головна загроза не інші гравці, а машини ARC. І хоча інші геймери дійсно можуть насолити, вбити в спину, обманути тощо, але саме різноманіття “арків” додає геймплею об’ємності, особливості, непередбачуваності та складності.
Роботи ARC — не тупі боти, яких можна ігнорувати. Це розумний ШІ, що справді полює на геймерів. Невеликі дрони-розвідники, що звуться “снічами” патрулюють територію і викликають підкріплення, якщо вас помітять. Більші бойові юніти вміють координувати атаки. А велетенські машини, як-от павукоподібна “Королева”, можуть перетворити рейд на справжній кошмар.
Найкраще в цьому те, що роботи створюють унікальну динаміку. Ви можете уникати прямих зіткнень з іншими гравцями, але машини змусять все ж почати стрілянину. Або навпаки. Можна спровокувати патруль роботів біля позиції ворожої команди та подивитися, як вони робитимуть вашу роботу. Це додає тактичної глибини, якої немає в інших іграх жанру. А ще створює купу несподіванок, бо те саме можуть зробити й з вами.
Інші гравці, звісно, теж загроза. Але в ARC Raiders є цікава механіка під назвою proximity chat. Кожен гравець може говорити з ворогами, якщо вони поруч. Це створює неймовірні ситуації, тимчасові союзи проти роботів, переговори про розподіл луту, або ж зраду в останній момент. І все це не просто опис, а реальний досвід, який я пережив.
Я декілька разів домовлявся з чужими командами або окремими геймерами, коли грав в соло, разом вбивати інших гравців, зібрати лут, прикінчити “арків”, а потім чесно розійтися. Але завжди тримайте в голові, що інші можуть зрадити, буквально вистрілити в спину, або вбити вас в самому кінці, коли ви вже будете евакуюватися на базу.
Звісно, те саме можете зробити й ви. Звісно, все залежить від вашого характеру та рівня його “гівняності”. Інакше я це назвати не можу. Але головне, що усі ці можливості тут є і це неймовірно розширює варіативність проходження кожної вилазки.
Всі подібні моменти дійсно створюють справжню магію гри. Коли ви з ворогами разом тікаєте від орди роботів до точки евакуації. Коли хтось каже “Дайте я підніму вашого гравця” (така можливість тут є), а ви нам допоможете завалити великого “арка”. Коли ворожа команда пропонує перемир’я, бо з півдня насувається третя група, і без альянсу, можливо, не виживе ніхто.
Як бачите, ARC Raiders дійсно відрізняється від інших extraction-шутерів. Проте не тільки цим. Наприклад, після смерті гравець не залишається з порожніми руками. Гра завжди дає безплатне базове спорядження, щоб можна було одразу повернутися в бій. Це не топова зброя, але її достатньо, щоб мати шанси винести щось цінне та зробити собі потім краще спорядження на наступну вилазку.
Прогресія та крафт ARC Raiders
Між рейдами геймер повертається в Сперанцу. Це підземне місто, що фактично є хабом. Тут дають зробити купу речей: крафтити речі, зброю, аптечки, гранати, посилювачі тощо. Є тут і дерево навичок з трьома “гілками” (Виживання, Витривалість та Мобільність). Вкладати очки за отримання нового левела можна як в одну чи дві, так і в усі три категорії. Головне, визначити для себе стиль гри та продумати приблизний набір бажаних навичок.
На базі є й торговці. Вони не тільки можуть продати цінні речі, а й видати цікаві квести. Виконання завдань приносить досвід, валюту та унікальні нагороди. Самі ж квести простенькі: принеси X ресурсів, вбий Y роботів, досліди локацію таку то, сфотографуй це. Але вони добре мотивують досліджувати карти та не сидіти в одному місці.
В хабі також є кумедний помічник у вигляді півня на ім’я Scrappy. Він автоматично збирає базові ресурси, поки гравець на рейді і видає їх, коли той повертається. Тобто навіть якщо ви все втратите, то окрім безплатного набору у вас буде базовий набір ресурсів, який також допоможе зробити щось ще, покращити наявну зброю тощо.
А зброї в ARC Raiders достатньо. Маємо SMG, штурмові та снайперські гвинтівки, LMG, плюс енергетичну зброю. Кожен тип відчувається по-різному, і створений для конкретних цілей. Окрім зброї є купа гаджетів типу гак-кішки, переносного зіплайна, димових гранат, пристроїв маскування тощо. Все це дає свободу підходу до кожної ситуації та команди, якщо ви про щось домовляєтеся заздалегідь.
Карти та звуковий дизайн ARC Raiders
На старті в ARC Raiders є чотири великі карти, і кожна з них унікальна. Dam Battlegrounds — перша мапа. Велика, атмосферна і відносно не складна. Тут є все: ліси, болота та величезна дамба в центрі. Сутички зазвичай відбуваються на відкритих просторах, а снайперські дуелі на висотках, Між усім цим ділом курсують наземні та летючі “арки”.
Далі йде покинуте місто Buried City, яке засипане піщаними дюнами. Тут важлива вертикаль, бо треба постійно дивитися вгору, адже снайпери люблять сидіти на руїнах, а ще багато летючих роботів. Також маємо купу вузьких проходів, де легко влаштувати засідку, але й можна швидко сховатися від “арка”.
Мапа Spaceport є старим промисловим космодромом. Тут розташовані величезні ангари, залишки ракет та іржаві конструкції. Роботи на цій місцині особливо небезпечні, бо багато укриттів і важко побачити, звідки вигулькне черговий “арк”. Але й луту тут більше.
Карта Blue Gate — це гірська місцевість з містечками та підземними комплексами. Ідеальна карта для тих, хто любить вертикальний геймплей. Тут є багато рівнів, печер і тунелів. Разом з цим розробники обіцяють додавати нові мапи і на грудень планують нову засніжену місцевість.
Кожна карта має свої динамічні умови типу дощу, електромагнітних бурь, зміни часу доби тощо. Ще на них є колірні зони, на яких знаходиться цінніший лут, але й небезпека там більша. Як від роботів, так і гравців. Бо останніх банально просто тут більше, бо усі полюють за кращими речами, а декому просто цікаво влаштовувати PvP. Також на деяких мапах є нічні рейди. Вони важчі, але дають кращі нагороди.
Окремо відзначу звуковий дизайн ARC Raiders. Він без перебільшень бездоганний, а ще точно кращий за той, що має Battlefield 6. Уявляєте? Далекий шум летючого дозорця, тривожна сирена робота, що наближається, відлуння чужих пострілів десь за кілометр. Все це створює неймовірну атмосферу та відразу напружує гравця. Ви постійно прислухаєтеся, намагаючись зрозуміти, що відбувається довкола, а тут усюди щось та й коїться. Тому звук в ARC Raiders не просто красивий та реалістичний, а життєво важливий для виживання.
Графіка та оптимізація ARC Raiders
ARC Raiders працює на Unreal Engine 5, і це відразу помітно. Гра має чудовий вигляд, особливо якщо врахувати, що це мультиплеєрний проєкт з великими картами та десятками об’єктів на екрані одночасно. Разом з цим версія на PS5 важить всього 16 ГБ. Не 150 і навіть не 30 чи 50.
Деталізація світу вражає. Іржа на металевих конструкціях, мох на бетоні, пошарпана тканина на одязі персонажів — все це створює відчуття живого, хоч і присмертного світу. Особливо добре виглядають роботи. Кожна їх модель унікальна, з купою дрібних деталей, що рухаються під час атак.
Освітлення в ARC Raiders теж на висоті. Особливо це помітно під час нічних рейдів, коли світло ліхтарика вириває з темряви силуети занедбаних будівель, а десь вдалині миготять червоні вогники патрулів роботів. Додає атмосфери й динамічна погода. Наприклад, дощ створює калюжі з відображеннями та заливає краплями екран, електромагнітні бурі спотворюють картинку статичними помилками, а туман обмежує видимість і змушує грати обережніше.
Ну й як все це діло працює? З цим все добре, адже гра Embark Studios вийшла в дуже пристойному технічному стані, що часто рідкість для мультиплеєрних проєктів.
Судячи з відгуків користувачів та оглядів моїх колег, на ПК гра не вимагає надпотужного заліза. На середніх налаштуваннях можна комфортно грати навіть на старіших конфігураціях рівня RTX 3060 або RX 6700 XT. Вони стабільні при 60+ FPS у 1440p на високих налаштуваннях. Якщо у вас щось потужніше, то можна спокійно цілитися в 4K, а якщо слабше, то без проблем пограєте у Full HD з гарною картинкою та приємним fps.
На PlayStation 5 та Xbox Series X|S гра працює так само добре, як і виглядає. На PS5 немає графічних режимів, але й в наявному картинка тут чудова.
Звісно, не обійшлося без багів, але їх небагато. Іноді мены траплялися дрібні глюки з анімаціями. Наприклад, персонаж міг дивно присісти або зброя на секунду зникала з рук. Пару разів мій герой застрявав у текстурах, але швидкий рух вбік здебільшого вирішував цю проблему.
Загалом Embark Studios зробили хорошу роботу з оптимізацією. Особливо якщо порівняти з Battlefield 2042 на старті, де баги були на кожному кроці. Тут такого немає, і це радує.
Ціни та локалізація ARC Raiders
Embark Studios, на відміну від багатьох видавців, нормально поставилася до регіональних цін. Особливо в нас. В Україні гра коштує приблизно 1161 гривню за базову версію на ПК та 1741 гривню за версію Deluxe. І це найменша регіональна ціна у світі. В останньому випадку ви отримаєте ексклюзивні скіни для зброї та персонажа, додаткові косметичні предмети, унікальний жетон гравця, та раннє розблокування деяких гаджетів (не pay-to-win, просто швидший доступ).
На PlayStation 5 ціни складають 1399 та 1999 гривень за стандартну та Deluxe-версію відповідно. Як на мене, то ціни адекватні. Проте все ж це не умовно-безплатний проєкт, тому частина людей точно відпаде.
Розробники обіцяють регулярні оновлення: нові карти, зброю, типи роботів та події та вже випустити дорожню мапу гри на 2025 рік. Все це буде безплатним для власників гри. Монетизація буде виключно на косметиці, щоб ви не переживали.
Також варто відзначити, що ARC Raiders повністю кросплатформна. Тобто ПК-гравці можуть грати з друзями на PlayStation та Xbox без жодних обмежень. В грі є вбудований магазин, але там продається лише косметика. Також скінчики можна отримати безплатно за виконання завдань, поступово відкриваючи їх в окремому розділі з місцевим безплатним бойовим пропуском.
А от з локалізацією для українців не все так райдужно. Зараз в грі немає української, але є російська. Причому під час анонсу гри зазначалося, що буде навпаки. Напевно, гроші для розробників все ж виявилися важливішими. Проте вони начебто побачили численні петиції за створення української локалізації, тому є надія, що солов’їну все ж додадуть.
Висновок:
ARC Raiders — саме той extraction-шутер, який потрібен був жанру. Embark Studios не просто скопіювали конкурентів, та зробили свою версію "Battlefield з лутом". Вони створили доступну, атмосферну та глибоку гру, яка поважає час гравця, але не втрачає напруги жанру. Так, хардкорні фанати можуть сказати, що гра занадто лагідна, а комусь не сподобається камера від третьої особи. Але все це дрібниці порівняно з тим, що гра робить правильно.
Це проєкт, у який можна залипати з друзями після роботи, не боячись втратити години прогресу через одну невдачу. Це гра, де напруга створюється не штучними покараннями, а реальними загрозами на полі бою. Це гра, де кожен рейд виявляється справді унікальною історією, де ви виступаєте не тільки важливою ланкою, а й спостерігачем. Це як фільм, де вмикаючи його ви не знаєте, що буде далі, але це й чудово.
На мою думку, ARC Raiders — одна з найкращих багатокористувацьких ігор 2025 року і чудова точка входу в жанр extraction-шутерів. Embark Studios вдалося те, що здавалося неможливим: зробити цей нещадний жанр доступним, не втративши його душі.
Купити в Steam