/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F354f572459eef07f564f77efbf51b8bc.jpg)
Літієві акумулятори стануть у рази дешевшими і кращими: як відмова від одного металу змінить усе
Літієві батареї без кобальту вже перебувають у розробці. Технологія обіцяє об'єднати в собі найкращі якості різних типів АКБ: високу щільність енергії від NMC, низьку вартість і безпеку від LFP.
Компанія Ampere, що належить Renault, уклала угоду з американським стартапом Stratus Materials для розробки акумуляторів нового покоління. Катодні матеріали на основі оксиду літію-марганцю (LXMO) можуть зробити електрокари більш надійними і витривалими, пише Electric Cars Report.
Переваги
Сьогодні на ринку домінують два типи літій-іонних акумуляторів:
- NMC (нікель-марганець-кобальт): Мають високу щільність енергії, що забезпечує великий запас ходу, але вони дорогі і потенційно пожежонебезпечні через використання кобальту.
- LiFePO4 (літій-залізо-фосфат): Значно дешевші та безпечніші, але поступаються за щільністю енергії, а отже, і за ємністю.
Розробка LXMO від Stratus Materials покликана взяти найкраще від обох світів. Акумулятори на її основі можуть мати таку саму або навіть вищу щільність енергії, якщо порівнювати з NMC, але при цьому мати низьку вартість і високу безпеку, як LFP.
На рівні всього акумуляторного блоку це дає потужний результат: щільність енергії може бути вдвічі вищою, ніж у наявних аналогів.
Для автовиробників, таких як Renault, перехід на LXMO-батареї відкриває величезні перспективи. Вони зможуть випускати електромобілі, які будуть дешевшими завдяки відмові від дорогого кобальту, стійкішими до перегріву і пошкоджень, а також далі проїжджатимуть завдяки збільшеній енергощільності.
Коли чекати
Для Ampere безкобальтова технологія — це третій етап у розгортанні своєї акумуляторної стратегії. Зараз компанія використовує NMC-батареї, а у 2026 році планує почати встановлювати на свої автомобілі LFP. Перехід на LXMO, ймовірно, відбудеться вже після цього.
Батареї тестуватимуть в інноваційній лабораторії Ampere у Франції. Успішне впровадження LXMO може не тільки зміцнити позиції Renault на ринку, а й прискорити масовий перехід на електрокари по всьому світу.
Раніше Фокус повідомляв, що у натрій-іонних батарей виявили прикрий недолік. Традиційним літій-іонним акумуляторам дедалі частіше намагаються знайти заміну, і одним з найкращих варіантів вважаються батареї на основі натрію. Але, як виявилося, від них теж не варто чекати занадто багато чого.