/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F7716a0d0ae6d0d452b74903fe8a32c71.jpg)
Розробники Lockheed Martin заявили про першу успішну місію безпілотного гелікоптера OPV Black Hawk
Військовослужбовець Національної гвардії США вперше самостійно спланував і виконав місію на опціонально керованому вертольоті OPV Black Hawk, який може літати як у пілотованому, так і в автономному режимі. Про це повідомила компанія Lockheed Martin, яка розробила систему автономності для цього літака.
Подія відбулася у серпні 2025 року під час навчань Northern Strike 25−2 у штаті Мічиган. Сержант першого класу, який пройшов підготовку менш ніж за годину, став першим військовим, що без участі професійних пілотів чи інженерів спланував, керував і виконав повноцінну місію OPV Black Hawk, використовуючи спеціальний планшет. Під час операції він доставив вантаж на відстань близько 130 км, продемонструвавши можливість ефективного застосування вертольота у бойових і гуманітарних сценаріях.
OPV Black Hawk керується системою Sikorsky MATRIX, розробленою в межах проєкту DARPA ALIAS (Aircrew Labor In-cockpit Automation System). MATRIX забезпечує автономний політ, ухилення від перешкод, точне зависання та виконання місій без втручання людини.
Під час навчань вертоліт продемонстрував три типи автономних місій. У першій — доставив «припаси» з катера Берегової охорони США на озері Гурон і здійснив точне скидання вантажів на парашуті. У другій — вперше самостійно підчепив зовнішній вантаж у польоті, стабілізувавши позицію для закріплення бака з водою вагою 1315 кг. У третій — виконав шістка підчеплень у режимі висіння для транспортування РСЗВ HIMARS і провів імітацію евакуації пораненого, передавши його на пілотований Black Hawk.
Перший автономний політ OPV Black Hawk відбувся ще 5 лютого 2022 року, але місія 2025-го стала першою, яку повністю контролював військовослужбовець у польових умовах. Паралельно Lockheed Martin Sikorsky розробляє повністю безпілотну версію вертольота — U-Hawk, у якій кабіну пілотів замінили на розширений вантажний відсік. Завдяки цьому літальний апарат отримав на 25% більшу місткість, що робить його перспективним рішенням для логістики та порятунку у зонах підвищеного ризику.