Телемарафон під прицілом ЄС, «патріотичне кіно» і штучні персони в реаліті: що почитати на «Детекторі»
Євген Бриж
Середа, 5 листопада 2025 року
Привіт. На зв’язку редактор текстів «ДМ» Євген Бриж і вся наша команда, яка продовжує працювати попри всі складнощі. Ділюся новинами й текстами, які вам не слід пропускати.
ТЕЛЕМАРАФОН «Єврокомісія назвала час, до якого має відбутися переоцінка телемарафону»
Європейська комісія видала звіт про реформи в Україні на шляху до ЄС — і там назвала час, до якого має відбутися «переоцінка» роботи цього фактично телеканалу бюджетним коштом. Слово «переоцінка», погоджуюся, надто обтічне, але я вже не знаю, які ще потрібні натяки для того, щоб це «шоу» коштом платників податків нарешті скінчилося. Читати детальніше
«Нардепи “Слуги народу” становили понад 83% усіх депутатів у марафоні минулого тижня, — моніторинг ДМ»
Підтвердження особливостей «Єдиних новин» не забарилося. Аналітики «Детектора медіа» вчергове зафіксували надмірне представництво депутатів однієї партії (і ми всі знаємо цю партію, як у старі часи) в ефірі телемарафону. Читати детальніше
«Моніторинг телемарафону “Єдині новини” й ефіру Першого каналу Суспільного за 29—30 жовтня 2025 року»
Також варто прочитати традиційний аналіз ефірів телемарафону від Ігоря Куляса — там теж про тематику, коментаторів і баланс у їхньому представленні. І порівняти телемарафон із тим, що робить Суспільне, наприклад. Читати детальніше
ВІЙНА На війні загинув військовий і фотограф проєкту Ukraїner Костянтин Гузенко. Ще один медійник поліг у цій війні. Вічна пам’ять, шана і честь — і співчуття всім близьким. Читати детальніше
«Правозахисники передали до МКС докази співучасті російських пропагандистів у міжнародних злочинах»
Українські правозахисники надали Міжнародному кримінальному суду матеріали, що демонструють роль російських пропагандистів у розпалюванні війни та підтримці агресії. Читати детальніше
КІНО «Підсумки 54-го Міжнародного кінофестивалю “Молодість”: другий рік поспіль головну нагороду отримує український фільм»
Український фільм здобув головну нагороду фестивалю. Автор огляду Дмитро Десятерик розповідає про переможців, тематику цьогорічних конкурсних робіт і тенденції нового українського кіно. Читати детальніше
«Як “Суспільне Чернігів” знайшло сюжет для контенту, за який не соромно»
Андрій Кокотюха ділиться прикладом створення якісного регіонального матеріалу — від пошуку теми до зйомки й монтажу, з акцентом на людських історіях та балансі емоційності й достовірності. Читати детальніше
«Держава уклала договори на виробництво патріотичних фільмів на понад 170 млн грн»
Від словосполучення «патріотичне кіно» вже починає сіпатися око, але, як не крути, гроші на це потрібні. Держкіно затвердило фінансування кількох стрічок патріотичної тематики. У матеріалі Наталки Данькової — перелік проєктів, продакшнів і деталі розподілу бюджету. Читати детальніше
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ «П’ять героїнь “Холостяка”: як за допомогою синтетичних персон і ШІ покращити сценарій і залучити нову аудиторію»
Мене вразив цей текст ідеєю та її потенційними наслідками. Якщо коротко, автори описують експеримент з використанням штучного інтелекту для створення «синтетичних» учасниць реаліті-шоу — як приклад змішування інновацій і розважального формату. Це допомагає отримувати неочікувані висновки про героїв, а отже — розробляти нові сюжетні ходи й створювати сценарії. Але не кажіть про цю ідею тим, хто планує соціологічні дослідження про вибори, наприклад. Бо я тоді ризикую справді дожити до напівміфічної епохи «мертвого інтернету», де весь контент створюють боти й штучний інтелект, а живі люди зникли. Читати детальніше
ВИРОБНИЦТВО «Ірина Храновська (ICTV): щоб монетизувати серіал в ефірі, потрібно п’ять років»
Інтерв’ю з керівницею серіального напряму ICTV про економіку телевиробництва, ризики довгих циклів і можливості для продакшнів у час післякризового ринку. Читати детальніше
PR «Фільм на замовлення: Олексій Суханов зізнався, що зняв стрічку про Олю Полякову на гроші її продюсера»
Закінчимо огляд анекдотичною ситуацією. Продюсер Ольги Полякової заплатив гроші (!), щоб ведучий (!!) Олексій Суханов зняв солодкавий фільм про співачку. А потім Суханов розповів про все це (!!!) в інтерв’ю. Якщо Полякова таким чином хотіла перекроїти минуле і свої виступи в Росії, то вийшло рівно навпаки: нагадала всім і дала привід «Антоніні» про це згадати. Ця максимально дивна логіка — щось в одному ряду з блогеркою, яка злила в телеграмі 6 мільйонів шахраям, коли шукала чат із «Монобанком», і ще однією блогеркою, яку оштрафували за те, що вона вигадувала виграші в азартних іграх, попри заборону їх рекламувати.
Автор телевізійного проєкту підтвердив, що фільм створено коштом продюсера співачки. Матеріал порушує питання прозорості фінансування і жанрових меж телевізійного контенту. Читати детальніше
Наразі це все.
Дякуємо, що дочитали цей лист до кінця.
Більше текстів наших авторів у різних форматах ви можете читати у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі, вотсапі, вайбері, іксі (твіттері) та на сайті «Детектор медіа». Весь зворотний зв’язок також пишіть сюди — нам на пошту. А ще всією командою ми будемо вдячні, якщо порекомендуєте підписатися на цю розсилку вашим колегам та друзям і задонатите нам та іншим якісним медіа, які зараз потребують підтримки.
До зустрічі!
Євген Бриж і ваша команда «ДМ»
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.