MY.UAНовини
Метро на Троєщину, "мертві станції" та знищені архіви: що приховує київська підземка
Метро на Троєщину, "мертві станції" та знищені архіви: що приховує київська підземка

Метро на Троєщину, "мертві станції" та знищені архіви: що приховує київська підземка

65 роки тому перший поїзд київського метро рушив від "Вокзальної" до "Дніпра". Сьогодні підземка, яка колись була символом розвитку, дедалі частіше потребує ремонту. Після аварії між "Деміївською" та "Либідською" стало очевидно: київське метро входить у вік капремонтів. Фокус з'ясував, чому система працює на межі, чим загрожує знищення проєктних архівів і чому "метро на Троєщину" залишається політичним міфом.

В цей день, 6 листопада 1960 року перший поїзд київського метро вирушив від "Вокзальної" до "Дніпра" — п'ять станцій і всього 5 кілометрів колії, які фактично зшили центр міста. У 1987-му до цієї осі додалася "Театральна", що зробила пересадку в самому серці Києва невід'ємною частиною міського життя.

Сьогодні, згадуючи ці дати, ми вже не можемо говорити про метро лише мовою романтики й інженерної гордості, дедалі частіше йдеться про втому конструкцій, відкладені ремонти й "бомби сповільненої дії" під ногами громадян.

Історія київського метрополітену — це історія успіху, який давно потребує чесного аудиту. Аварія на перегоні "Деміївська" — "Либідська", закриті виходи, вічно "тимчасові" рішення й нескінченні розмови про метро на Троєщину оголили головну проблему: місто користується інфраструктурою, яку не готове системно обслуговувати. Про те, чому київське метро входить у вік капремонтів, чому четверта гілка виглядає радше політичним, ніж транспортним проєктом, і чому без підсилення наземного транспорту столиця ризикує опинитися в транспортному колапсі, Фокусу розповідає викладач кафедри міського будівництва КНУБА та директор команди "ПроМобільність" Дмитро Беспалов.

Метро, яке старіє: чому київська підземка потребує термінового оновлення

Після аварії між "Деміївською" та "Либідською" стало очевидно: київський метрополітен має проблеми, про які десятиліттями воліли мовчати.

У грудні 2023 року на перегоні синьої гілки під землею почала просідати ґрунтова маса, у тунель потрапляла вода з піском, а на поверхні з'явилися тріщини. Через ризик обвалу рух на ділянці довелося зупинити.

Як згодом з'ясували експерти, головна причина аварії — помилки під час проєктування й будівництва, а також відсутність належного закріплення ґрунтів у заплаві річки Либідь. Будівельники фактично "зекономили" на безпеці, а через кілька років це дало про себе знати.

Ділянку довелося відновлювати майже з нуля: проклали нову вставку тунелю довжиною близько 27 метрів і підсилили прилеглі конструкції.

Сума збитків, за даними слідства, перевищила 165 мільйонів гривень. Кримінальне провадження відкрили за статтею про службову недбалість.

"Цей кейс може повторитися. Ми просто забули, що підземка старіє. І під землею можуть залишатися десятки таких "бомб сповільненої дії", — каже Фокусу Дмитро Беспалов.

Після аварії почали шукати інші потенційно небезпечні ділянки, але результати перевірок так і не оприлюднили. Київське метро, як визнає сам фахівець, — старіюча система без незалежного технічного контролю.

Капремонт, як будівництво з нуля

Київське метро працює понад пів століття. З погляду інженерії це вже вік, коли об'єкт потребує повної модернізації.

"У Європі старі метрополітени проходять капітальні ремонти поступово. У нас це стане великою проблемою через дві причини: гроші й відсутність альтернативи. Закрити гілку навіть на кілька місяців — означає паралізувати місто", — пояснює Беспалов.

У Європі, коли тимчасово перекривають частину метро, систему компенсують посиленим наземним транспортом. У Києві ж метро — фактично монополіст, і зупинка однієї ділянки одразу створює колапс.

До цього додається ще одна проблема: місто змінилося, а під землею — ті самі тунелі.

"Підземні води, палі новобудов, геологічні процеси — усе це впливає на конструкції. Ми втрутилися в природний баланс, і тепер доведеться з цим жити", — зазначає експерт.

Метро на Троєщину — проєкт-примара

Окремий біль — гілка метро на Троєщину. За словами Беспалова, цей проєкт існує радше як політичний мем, ніж реальний план.

"Ми робили дослідження для Офісу трансформації Максима Бахматова і виявили, що проєкт петляє — замість прямолінійного маршруту він повертає назад. Це показує: у міста немає інституційної спроможності вести такі масштабні проєкти. Київ не може навіть дах полагодити або скло поставити, не те що будувати метро на десятки мільярдів", — каже експерт.

Навіть якби була воля, бюджету міста все одно не вистачило б.

"Теоретично можна було б відмовитися від соціальних програм і будувати лише метро — але це фантастика. Отже, гроші довелося б брати в борг", — додає він.

Останні рішення Київради щодо "дозволу шукати кредит" Беспалов називає політичним жестом.

"Депутати просто створили хайп. Мовляв, знову метро на Троєщину — значить, скоро вибори", — іронізує він.

На думку фахівця, нормальні міжнародні донори не фінансуватимуть настільки застарілий і економічно невиправданий проєкт.

Єдина користь, яку він бачить у "четвертій гілці", — це пересадкові станції. Дві додаткові пересадки — на "Тараса Шевченка" та "Лук’янівці" — могли б суттєво розвантажити переповнені переходи на кшталт "Театральна — Золоті ворота".

Метро за мільярд гривень за вихід

Інша болюча тема київської підземки — так звані "мертві станції", тобто ті, що частково побудовані, але ніколи не були запущені.

Найвідоміша з них — "Львівська брама", заморожена між "Лук'янівкою" і "Золотими воротами". За словами Дмитра Беспалова, місце для станції вибрали правильно: саме там сходяться кілька важливих пасажиропотоків, а потенційне навантаження виправдовує її існування. Проте об'єкт так і залишився в бетоні — без виходу на поверхню.

"На одній із нарад ми колись підраховували: побудувати повноцінний вихід із метро — це близько мільярда гривень. Один вихід — один мільярд. І це без урахування можливих ускладнень у ґрунті чи перекладання комунікацій", — каже Беспалов.

У міста не знайшлося ресурсів, а спроби залучити приватних інвесторів провалилися. Бізнес не бачить економічної доцільності вкладати такі гроші у проєкт, який не окупається.

"Колись обговорювали ідею передати частину приміщень під торгівельні площі, щоб хоча б частково повернути вкладення. Але навіть у цьому випадку рентабельність не сходилася. Інвестор мав би чекати десятиліттями, щоб вийти "в нуль", — пояснює експерт.

Схожа ситуація — зі станцією "Вокзальна", яка досі має лише один вихід, хоча за всіма будівельними нормами на таку завантажену станцію має бути два.

"Ці ескалатори постійно ремонтують, і кожен збій блокує половину вокзального трафіку. Але питання другого виходу десятиліттями відкладають, бо немає коштів", — додає Беспалов.

Таким чином, у столиці поступово накопичується архітектурна "сіра зона" — недобудовані або недообладнані станції, які не виконують своїх функцій, але вже коштували місту мільйони. Для киян це означає не лише втрату зручності, а й підвищення ризиків у разі надзвичайних ситуацій, адже будь-яка аварія або пожежа на станції з одним виходом перетворюється на пастку.

Метро під грифом "таємно"

Про реальний стан столичної підземки достеменно не знає ніхто.

"Метрополітен — це об'єкт подвійного призначення, частково військовий. Тому будь-яка інформація про технічний стан тунелів, гідроізоляцію чи тріщини на стиках конструкцій має гриф "для службового користування. Навіть якщо журналісти або депутати подадуть офіційний запит, відповідь, найімовірніше, буде формальною або неповною", — каже Беспалов.

У результаті суспільство не має доступу до базових даних про безпеку метро, а контроль зводиться до внутрішніх звітів підприємства. Незалежної експертизи, яка б оцінювала реальний стан споруд, просто не існує.

"Фактично ми їздимо під землею "на довірі". Ми не знаємо, коли востаннє перевіряли гідроізоляцію або несучі елементи тунелів. А якщо і перевіряли — результати залишаються за зачиненими дверима", — додає експерт.

За технічними нормативами, більшість тунелів уже підійшли до межі, коли потрібен капітальний ремонт або глибока ревізія конструкцій. Первісно метрополітен проєктували з розрахунку на сто років експлуатації, але за зовсім інших умов — із меншими навантаженнями, нижчою щільністю руху та стабільнішими ґрунтами.

"У часи Черновецького метро возило понад півтора мільйона людей щодня. Черги на станціях були такі, що ставили "трамбувальників". Ці навантаження, яких проєктом навіть не передбачали, пришвидшили зношення конструкцій", — продовжує Беспалов.

Зараз пасажиропотоки менші — війна, пандемія, релокація бізнесів — але інженерна втома накопичується. Вібрації, постійні температурні перепади, підземні води й відсутність повноцінних ремонтів поступово руйнують бетон і метал.

"Київський метрополітен десятиліттями працює без системного оновлення. Ми звикли, що він просто є, але кожен рік відкладеного ремонту наближає нову аварію", — каже експерт.

Один вагон на всю підземку

Під час парламентської комісії після аварії між "Деміївською" та "Либідською" з'ясувалося, що в Київського метрополітену є лише один спеціальний вагон, який вимірює стан колій і тунелів.

"Це їхня власна лабораторія. Вона не незалежна. Фактично контроль здійснює сам метрополітен, який зацікавлений показувати "нормальні" результати", — каже експерт.

Перевірка стану споруд ґрунтується на людському факторі: робітники щодня обходять тунелі й "на око" шукають проблеми.

"Людина може помітити або не помітити. А якщо помітила — невідомо, чи її запис передадуть нагору. Не виключно, що начальник просто каже: візьми цемент і замаж, що там тече", — додає Беспалов.

Правоохоронці, які розслідували аварію, так і не змогли встановити винних: проєктанти, будівельники чи сам метрополітен. Але зробити це виявилося неможливо — проєктна документація на цю ділянку була знищена.

Без креслень і технічних розрахунків експерти не можуть встановити, чи була помилка в розрахунках, чи економія на матеріалах.

"Це абсурдна ситуація. Коли країна знищує проєктну документацію на стратегічні об'єкти, вона фактично знищує доказову базу. Тоді найпростіше все списати на "неправильну експлуатацію", — продовжує експерт.

Архіви старих проєктів київського метро частково зникли після ліквідації інституту "Київпроєкт", який десятиліттями був головною проєктною організацією міста. Його будівлю передали під комерційну забудову, а документи — фактично нікому. Частину технічних матеріалів, за словами Беспалова, вдалося врятувати випадково.

"Деякі томи лежать у нас на кафедрі міського будівництва. Їх просто не було куди вивезти — ми забрали, щоб не потрапили на смітник. Це архіви об'єктів, які досі існують і експлуатуються", — каже експерт.

Знищення проєктної документації створює прецедент повної безкарності. Без первинних креслень неможливо визначити, чи відхилення під час будівництва були навмисними, чи через халатність. А відтак — неможливо притягнути до відповідальності жодну сторону.

"У таких умовах кожна нова аварія перетворюється на детектив без фіналу. Ми не маємо документів — отже, не маємо й винних", — резюмує Беспалов.

Чому в Лондоні працює, а в нас — тріщить

На запитання, чому найстаріше метро світу — лондонське — досі функціонує, експерт відповідає коротко: експлуатація.

"Там можуть їздити старі трамваї чи поїзди, але вони справні. Бо замінюють деталі за терміном, а не після аварії. Це називається планово-попереджувальний ремонт. Він дешевший і безпечніший", — пояснює він.

В Україні ж часто ремонтують лише після обвалу або затоплення.

"Іноді ми навіть не знаємо, що всередині, — усе зашито металом, як на "Святошин". Там після ремонту знову пішла вода, а частину тунелю просто закрили профілем. Це нова станція — але проблеми старі", — підсумовує Дмитро Беспалов.

Нагадаємо, 1 листопада президент України Володимир Зеленський оголосив про запуск програми транспортної підтримки "УЗ-3000". Вона передбачає безкоштовний проїзд залізницею на відстань до 3 тисяч кілометрів для всіх українців. За словами президента, мета програми — забезпечити доступність внутрішніх подорожей для громадян під час війни та стимулювати економічну активність у регіонах.

Фокус також писав, що "Укрзалізниця" спростувала призупинення руху поїздів у прифронтових регіонах.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
"По чарочці": Остап Ступка висловився про свій алкоголізм
GlavRed
2025-11-06T20:27:50Z
Жінка-цукерочка: який зараз вигляд має вдова Миколи Мозгового
GlavRed
2025-11-06T20:27:05Z
Камалія попрощалася з донькою: що сталося
GlavRed
2025-11-06T19:27:01Z
Євробачення: Канада може стати новим учасником пісенного конкурсу
УкраинФорм
2025-11-06T19:21:32Z
MELOVIN розкрив шокуючу суму, яку вклав у створення свого нового альбому
GlavRed
2025-11-06T18:28:09Z
"У той час, коли уряди всього світу відвертаються...": Джолі вперше прокоментувала свій візит до України
FaceNews
2025-11-06T18:18:09Z
Перший гонорар у 5 і 7 років: як діти Мірошниченка розпорядилися заробітком
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T18:06:11Z
У Франції чоловік знайшов у саду золотий скарб під час копання басейну
Европейская правда
2025-11-06T17:54:35Z
«Без обмежень», але з обручкою: Танчинець натякнув на зміну статусу
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T17:42:50Z
Удар акцизів по АЗС: як зміняться ціни на паливо і чи загрожує дефіцит
Хвиля
2025-11-06T20:30:31Z
У Швеції не виключають співфінансування угоди про продаж Україні Gripen
Европейская правда
2025-11-06T20:27:26Z
Уряд скасував продовження пільг на імпорт електромобілів
360ua.news
2025-11-06T20:12:23Z
Дефіцит продуктів в Одеській області: до яких змін готуватися українцям
Политека
2025-11-06T20:00:18Z
Молочні продукти в Україні дорожчають: що і скільки коштує
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T19:51:19Z
В Україні прогнозують збільшення врожаю на 6 відсотків
360ua.news
2025-11-06T19:21:28Z
Франція призупинила діяльність китайської платформи Shein через заборонені товари в посилках
УкраинФорм
2025-11-06T19:09:50Z
Комунальні платіжки зменшаться на 25-50%: хто платитиме менше
Знай
2025-11-06T19:06:02Z
G7 готується запровадити два цінові обмеження на російські нафтопродукти
iPress
2025-11-06T18:39:17Z
Другу в Україні євроколію збудують до кінця 2027 року - Кулеба
УкраинФорм
2025-11-06T20:48:54Z
У Білому домі чоловік знепритомнів у прямому ефірі і ледве не зірвав брифінг Трампа
Комсомольская правда
2025-11-06T20:48:10Z
Замість одного – три: українські прапори знову замайоріли на будівлі парламенту Чехії
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T20:45:49Z
Віткофф вважає, що в мирних перемовинах між Росією та Україною намітився прогрес
УкраинФорм
2025-11-06T20:45:02Z
Новий спікер парламенту Чехії наказав зняти з будівлі прапор України
Европейская правда
2025-11-06T20:33:56Z
Сибіга відповів Грузії: причини проблем із вступом до ЄС – у Тбілісі, а не Києві
Европейская правда
2025-11-06T20:30:00Z
Путін допоміг влаштуватися на державні посади 24 своїм родичам
УкраинФорм
2025-11-06T20:27:13Z
У Латвії розслідують понад 600 кримінальних справ про порушення санкцій проти Росії
УкраинФорм
2025-11-06T20:18:20Z
Пресзахід Трампа в Овальному кабінеті перервали, бо один з гостей знепритомнів
УкраинФорм
2025-11-06T20:09:59Z
На Сумщині помер один із поранених після удару дрона РФ по цивільному авто
УкраинФорм
2025-11-06T20:18:00Z
На Вінниччині працівник СТО викрав нове авто і розтрощив його в ДТП
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T20:06:09Z
Криворіжець обдурив жінок на сайті знайомств: викрадав дані карток
InternetUA
2025-11-06T19:18:52Z
Пожежа у квартирі в Рівному: 4-річний хлопчик загинув, поки мати була на ринку
TSN
2025-11-06T18:48:39Z
У Швеції зупинили роботу аеропорту через виявлені безпілотники
УкраинФорм
2025-11-06T18:48:21Z
Росіяни вдарили безпілотником по багатоповерхівці в Дніпрі, є травмовані
Комсомольская правда
2025-11-06T18:00:34Z
У Дніпрі кількість постраждалих через атаку ворожих БПЛА зросла до шести
УкраинФорм
2025-11-06T18:00:24Z
Харків 6 листопада: СБУ запобігла терактам, суди над росіянами
Мій Харків
2025-11-06T17:51:41Z
Дівчина-підліток з Кривого Рогу вкрала з картки знайомого майже 200 тисяч гривень
InternetUA
2025-11-06T17:37:22Z
Україна та Швеція готові розвивати партнерство у сфері оборонних інновацій
УкраинФорм
2025-11-06T20:42:03Z
Німеччина відправила Бельгії підмогу для боротьби з дронами
Европейская правда
2025-11-06T20:33:55Z
Повістка замість відстрочки: адвокат попередила про поширену хитрість ТЦК
Знай
2025-11-06T20:33:48Z
Яке релігійне свято відзначається 7 листопада 2025: традиції та молитва
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T20:18:44Z
Стартує програма "Гроші ходять за вчителем": що це і які умови для педагогів
GlavRed
2025-11-06T20:18:34Z
Скільки було дружин і наложниць у Володимира Великого та що з ними сталось
24tv
2025-11-06T20:15:55Z
Зеленський підписав указ про відзначення дня ДШВ 8 листопада
Украинская правда
2025-11-06T20:15:27Z
40% учнів спілкуються російською на перервах, 30% — вдома та з друзями, — Держслужба якості освіти
Фокус
2025-11-06T20:12:16Z
Другий вас точно приголомшить: 3 факти про життя козаків, які ви не знали
24tv
2025-11-06T20:09:24Z
Конкурент Neuralink залучив $200 мільйонів на розробку безопераційних мозкових імплантів
УкраинФорм
2025-11-06T17:00:30Z
Під час війни на цукровий діабет другого типу стали хворіти люди, молодші 45 років - лікарка
УкраинФорм
2025-11-06T16:42:35Z
В Україні відкрився міжнародний центр протезування
УкраинФорм
2025-11-06T16:42:33Z
Не хотів працювати вночі: медбрат вбив 10 пацієнтів і отримав довічне
Фокус
2025-11-06T16:00:38Z
В Україну надійшло майже 123 тисячі доз вакцини проти гепатиту B для дітей
УкраинФорм
2025-11-06T14:51:22Z
Учені пов’язали погіршення пам’яті із жиром на талії
TSN
2025-11-06T11:36:29Z
У Греції лікарі страйкуватимуть дві доби
Европейская правда
2025-11-06T08:09:49Z
Між поколіннями зростає дистанція, люди дедалі більше страждають від самотності – дослідження
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T02:00:37Z
Мінус 2,5 кг за три дні? Інтернет збожеволів по дієті з Vogue 1977, чи варто ризикувати заради нової сукні
Знай
2025-11-05T20:51:19Z
Porsche Macan отримує новий двигун від Audi та кардинальні зміни
Топ Жир
2025-11-06T20:12:58Z
Трансмісія цього не прощає: які звички водіїв непомітно «вбивають» коробку
GlavRed
2025-11-06T19:27:24Z
Розкриті таємниці невдалої моделі Jaguar XJ
Топ Жир
2025-11-06T19:12:24Z
Toyota натякає на четверту модель GR для американського ринку
Топ Жир
2025-11-06T18:33:16Z
EICMA 2025: Lambretta представляє перший електросамокат Elettra S
AutoCentre
2025-11-06T18:15:15Z
Водії електромобілів вважали, що уникнуть британських паливних податків, але тепер ситуація змінилася
Топ Жир
2025-11-06T17:42:06Z
100 історичних автівок з колекції Renault будуть продані на аукціоні
AutoCentre
2025-11-06T17:15:47Z
Наступні гібридні моделі CR-V та Civic запозичують прийом з Prelude, щоб повернути задоволення від водіння
Топ Жир
2025-11-06T16:12:12Z
Як “дешевий” ремонт авто може стати вам дорожче? Приховані ризики неофіційного сервісу
AutoCentre
2025-11-06T15:42:48Z
Елітна каста, яку не кидають у м'ясорубку: в ЗСУ розповіли, кого й чому бережуть у ворожій армії
24tv
2025-11-06T20:36:00Z
СБУ показала кадри знищення окупантів у Покровську
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T20:18:33Z
В Україні росіянину уперше призначили довічне за розстріл військовополоненого ЗСУ
Комсомольская правда
2025-11-06T20:18:24Z
Лінія фронту станом на 6 листопада 2025. Зведення Генштабу
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T20:15:04Z
"Ситуація справді дуже складна": військові розповіли подробиці боїв за Покровськ
24tv
2025-11-06T20:12:44Z
Сім спроб під вогнем: Зеленський розповів про унікальну операцію військових медбатальйону
TSN
2025-11-06T20:06:12Z
Удар по базі "Шахедів" у Донецьку: як це позначиться на дронових атаках по Україні
24tv
2025-11-06T19:48:49Z
Підвищення тарифів на комунальні послуги в Харківській області: як це вплине на бюджети родин
Политека
2025-11-06T19:30:48Z
Президент відзначив держнагородами військових за унікальну евакуацію пораненого воїна
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T19:12:02Z
Замість Біг-Бена та Оксфорд-стріт: куди піти, щоб побачити справжній Лондон
24tv
2025-11-06T20:24:28Z
Чим почистити килим від бруду: копійчані методи, які виведуть будь-які плями
24tv
2025-11-06T20:15:35Z
Не лише Відень і Зальцбург: топ місця в Австрії, які варто побачити
Фокус
2025-11-06T20:12:06Z
Ви оціните легкість приготування, а діти – смак: 3 рецепти лінивих вареничків
24tv
2025-11-06T20:09:04Z
Порошок чи гель для прання: названо засіб, який працює найкраще
GlavRed
2025-11-06T19:27:52Z
Зекономити й не змерзнути: лайфхаки, як обігріти кімнату без опалення
Фокус
2025-11-06T19:06:27Z
Одна помилка під час варіння макаронів псує смак: вчені розповіли, як правильно
GlavRed
2025-11-06T18:28:57Z
Свіжі огірки без теплиці й городу: експерт розкрив сорти та покрокову схему
GlavRed
2025-11-06T18:28:40Z
Дарувати годинник – добра ідея чи погана прикмета
24tv
2025-11-06T17:57:38Z
Розкрито реальний час роботи iPhone 17
InternetUA
2025-11-06T20:33:20Z
Сигнал, який не можна ігнорувати - чому насправді кіт нявкає вночі
GlavRed
2025-11-06T20:27:47Z
Нова начинка і смак ще кращий - рецепт ідеальних фаршированих перців
GlavRed
2025-11-06T20:27:14Z
У мережі показали, як виглядатиме новий iPhone Air з подвійною задньою камерою
InternetUA
2025-11-06T19:57:51Z
Оновлено топ 10 найпотужніших Android-смартфонів у світі: хто в лідерах
Фокус
2025-11-06T19:36:05Z
Топ-8 головних ризиків SSD: про що мовчать виробники
InternetUA
2025-11-06T19:12:31Z
Топ 5 смартфонів із найнезвичайнішими дизайнами: таких ви ще не бачили
Фокус
2025-11-06T19:06:02Z
Таємнича комета 3I/ATLAS поводиться дивно: вона прискорилася без причини спантеличивши вчених
24tv
2025-11-06T18:51:53Z
Як правильно очистити екран смартфона від відбитків, не зашкодивши покриттю
InternetUA
2025-11-06T18:12:53Z
Мбаппе, Ямаль, Кейн: ФІФА оголосила претендентів на нагороду The Best
Football.ua
2025-11-06T20:18:30Z
Після застою в переговорах із Меньяном Мілан переходить до плану B
Football.ua
2025-11-06T20:00:20Z
Шахтар упевнено обіграв Брейдаблік
Football.ua
2025-11-06T19:42:41Z
Шахтар на класі переміг ісландський Брейдаблік у матчі Ліги конференцій
24tv
2025-11-06T19:42:31Z
«Шахтар» переміг «Брейдаблік» у Лізі конференцій УЄФА
УкраинФорм
2025-11-06T19:39:19Z
«Шахтар» здолав опір ісландського «Брейдабліка»
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T19:39:14Z
Михайленко, Михавко та Герреро гратимуть із перших хвилин проти Зріньскі
Football.ua
2025-11-06T19:27:28Z
Попри травму Еван Фергюсон отримав виклик до збірної Ірландії
Football.ua
2025-11-06T19:15:15Z
Збірна України програла хокеїстам Литви на старті Європейського кубка націй
УкраинФорм
2025-11-06T19:03:57Z