97% опитаних людей у восьми країнах не можуть відрізнити ШІ-музику від реальної, — Deezer
97% опитаних людей не можуть відрізнити композиції, створені штучним інтелектом, від музики, написаної людьми. Про це свідчить результати опитування компанії Ipsos, яке провели на замовлення французької стримінгової платформи Deezer, пише MSN.
Дослідження проводили з 6 по 10 жовтня серед 9 тисяч респондентів у восьми країнах: Бразилії, Великій Британії, Канаді, Франції, Німеччині, Японії, Нідерландах та США. Їх попросили прослухати дві ШІ-композиції та одну реальну, однак 97% респондентів не змогли їх відрізнити.
Більше половини опитаних почуваються некомфортно через те, що не здатні визначити походження музики. 51% респондентів також висловили думку, що через ШІ зросте кількість неякісних треків на стримінгових сервісах, а дві третини сказали, що він зменшить рівень творчості у музиці.
За даними Deezer, на платформі швидко зростає частка ШІ-контенту. Якщо в січні кожен десятий прослуханий трек був повністю створений ШІ, то нині це один з трьох треків або близько 40 тисяч композицій щодня.
80% учасників опитування виступають за чітке маркування ШІ-музики. Deezer наразі є єдиною великою платформою, яка систематично позначає такий контент.
Інтерес до теми зріс після того, як у червні на Spotify вірусною стала група The Velvet Sundown, яка згодом зізналася, що її музика була повністю створена ШІ. Їхній найпопулярніший трек прослухали понад три мільйони разів. У відповідь Spotify заявив, що закликатиме виконавців розкривати використання ШІ у роботах.
Нагадаємо, у червні французький стримінговий сервіс Deezer повідомив, що до семи з десяти прослуховувань музики, створеної штучним інтелектом на його платформі, є шахрайськими. З'ясувалося, що шахраї отримують прибуток на подібних сервісах, використовуючи ботів, які «слухають» ШІ-пісні і в такий спосіб генерують роялті-виплати.
Директор з питань роялті та звітності платформи Тібо Руку сказав, що Deezer застосовує інструмент, який здатен виявляти 100% контенту, створеного найпотужнішими ШІ-моделями для музики, зокрема Suno та Udio. Стримінговий сервіс також блокує виплати роялті за прослуховування, які були визнані шахрайськими.
Ілюстрація: Rolling Stone Culture Council
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.