/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Fc00c24fcebc994505a46c014ea1e0ec5.png)
Генераторний попит на пальне: як вплине на ціни та чи буде дефіцит
Поставки пального в Україну скоротились, а попит на внутрішньому ринку зріс через проблеми зі світлом і активне використання генераторів.
Як це вплине на ціни та чи загрожує дефіцит пального, розповів директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн в ефірі "Українського Радіо".
За словами експерта, жовтень став одним із найскладніших місяців для паливного ринку. З 1 жовтня енергомитниця посилила перевірки постачання пального з Румунії під приводом боротьби з нелегальним імпортом індійського палива. Проте такі дії, на його думку, були надмірними й призвели до перебоїв у логістиці.
До цього додалися технічні проблеми на європейських заводах. Зокрема, зупинилися поставки зі Словаччини через аварії, а литовський завод тимчасово став на ремонт. Ситуацію ускладнило й те, що Кременчуцький нафтопереробний завод залишився зруйнованим після російських обстрілів. Як наслідок, ринок не опинився у прямому дефіциті, але відчув суттєвий "ресурсний дискомфорт", особливо в останні тижні.
У результаті закупівельна вартість дизпалива зросла приблизно на 6 гривень за літр протягом місяця, що вже почало відображатися на роздрібних цінах. У середньому пальне на АЗС подорожчало на 1,5 гривні за літр. За прогнозами фахівця, дизель продовжить дорожчати, тоді як ціни на бензин і автогаз залишатимуться стабільними.
Ринок, за оцінками Куюна, у жовтні скоротився приблизно на 15% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Водночас він зазначив, що ситуація поступово стабілізується: розблоковано імпорт з Румунії, а литовський завод відновлює роботу після ремонту.
Експерт підкреслив, що поки складно спрогнозувати, як зростаючий попит на пальне через активне використання генераторів вплине на ринок, однак очікується, що найближчим часом постачання поступово відновляться.