/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F86c2e67262af3b63d7035de1f93f5320.jpg)
Іграшки на ялинку з символами Голодомору: чому український бренд BEVZA вляпався в скандал
Скандал, який розгорівся довкола цих іграшок змусив бренд прибрати їх з продажу. Чому українці критикують бренд BEVZA – розповість 24 Канал з посиланням на маркетологиню Софію Дудчак.
У чому головна проблема іграшок з символами Голодомору?
Софія Дудчак, яка працює з українськими та іноземними брендами, зауважила, що суспільна реакція була очікуваною, адже BEVZA використали у своїй кампанії символ, який має травматичний зміст і зробили його комерційним декором.
Згорілий колосок – це не про незламність. Це трагедія, смерть, голод, репресії. Колосок в 1930-х – не естетичний елемент. Це був маркер виживання, за який могли вбити. Перетворити це на "сувенір для свят" = тривіалізація геноциду,
– підкреслила маркетологиня.
Також Дудчак зауважила, що поєднання контексту смерті та лиха з новорічними святами є провалом. А ще маркетологиня підкреслила, що ніде у світі не створюють комерційний продукт з трагедій.
Ці прикраси з'явилися у продажу якраз напередодні Дня пам'яті жертв Голодоморів / Скриншот
Крім того, маркетологиня розкритикувала і саму комунікацію бренду.
У будь-якому проекті, який торкається складних сенсів, є базовий чекліст: консультація істориків, консультація етичних експертів, аналіз культурної чутливості, тестування реакції ком’юніті, оцінка ризиків, правильний тон, момент, позиціонування. Таке враження, що не було зроблено нічого з цього,
– каже Дудчак.
Як на скандал відреагував музей Голодомору?
Виконувачка обов'язків директора музею Голодомору-геноциду Леся Гасиджак також відреагувала на скандал щодо ялинкових прикрас. Вона нагадала, що так званий закон "Про п'ять колосків" був трагедією в українській історії, адже він прирікав на смерть кожного, хто хотів урятуватися від голодної смерті.
Люди добрі, що з вами? Невже ви живете настільки в іншій реальності? Невже ви бодай рамково не знаєте основу основ – історію цієї країни в якій живете, і невже словосполучення "5 колосків" не проявляється стійким образом у ваших головах? Ви справді повісите це на ялинку?
– підкреслила Леся Гасиджак.
Що треба знати про прикраси "П'ять колосків"?
Бренд BEVZA випустив набори прикрас на ялинку "П'ять колосків", де входять 5 прикрас у формі пшеничного колоска – 4 жовті та 1 чорний, символізуючи обгорілий колос.
Бренд розкритикували у мережі за використання символу Голодомору, який є геноцидом українців.
Тому набір прикрас прибрали з продажу, а бренд попросив вибачення за помилку.