/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fc14960a401d5ae49426be7d750f6410c.jpg)
Китай поступово "захоплює" російські ринки: як це впливає на економіку країни
Як Китай починає панувати на російську ринку?
Цим зокрема активно займається Китай, передає 24 Канал з посиланням на Службу зовнішньої розвідки.
Фактично паралізують внутрішніх виробників такі фактори:
- висока ключова ставка;
- неефективна монетарна політика;
- скорочення бюджетного імпульсу.
Формальні показники інвестицій у основний капітал на вигляд стабільні, але це – лише відображення старих активів, тоді як реальне падіння сягає 1,5 %,
– йдеться у повідомленні.
Експортні доходи вже скоротилися на 20 %. Водночас зростання податкового навантаження, включно з ПДВ, додатково обмежує можливості бізнесу.
Промисловці вказують на дві причини – уповільнення зниження ключової ставки та високу вартість кредитів – як головні бар’єри. Тому ринок відкривається для китайських постачальників обладнання та продукції. Навіть без значних вкладень вони отримують контроль над сегментами, що втрачають російські компанії.
Що найбільше демонструє ситуацію?
Найбільш показовим є ринок важких вантажівок. У період з січня по жовтень 2025 року продаж машин масою понад 14 тонн впав на 54 %, а сегмент магістральних тягачів – на 71 %.
Загалом зареєстровано лише 37,9 тисячі важких автомобілів, що на 57 % менше, ніж торік,
– уточнили у розвідці.
Попри формальне лідерство "КАМАЗу" (з часткою 29,5 %), китайські Sitrak (16,3 %), Shacman (10,8 %) і FAW (9 %) фактично витісняють його з ринку.
Зверніть увагу! Російський виробник "приречений" на подальше витіснення з ключових сегментів. Водночас якось відновити свої втрачені позиції в умовах такої агресивної експансії Китаю фактично неможливо.
Нагадаємо, що про економічні інтереси Китаю у Росії вже розповідали у розвідці.
Річ у тім, що сировинні проєкти на Далекому Сході та в Сибіру перетворюють регіон на ресурсну базу для Пекіна. Водночас місцеві мешканці дедалі частіше залишаються осторонь від обіцяних вигод.
Так Байкал стає частиною китайських економічних інтересів. А Москва втратила контроль над ресурсними регіонами.
Що ще слід знати про ситуацію у Росії?
Навіть без впливу Китаю, промисловість Росії перебуває у скрутному становищі. Підприємства змушені звільняти людей або відправляти їх у відпустку.
Водночас виробництво авто у Росії знову "падає". Рекордне падіння зафіксовано серед виробників вантажівок.