/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F29f9c9dbced3c6b860f5ca33fabcedd9.jpg)
Національний тест з медіаграмотності пройшли понад 34 тисяч українців
Про це повідомила керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко під час пресконференції в Укрінформі.
"Цьогоріч було 34 470 учасників, які пройшли тест повністю, і 66 510 розпочали тест. ... На нашу думку, це хороші результати", - сказала Кравченко.
Вона зазначила, що тест складався з 25 питань і 5 тематичних блоків, присвячених соціальним мережам, фактчекінгу, медіа, кібербезпеці та штучному інтелекту. За її словами, цьогоріч до тесту додали блок про штучний інтелект, якого не було раніше.
Кравченко зауважила, що найактивніше тест проходили жителі Києва, Київської, Запорізької, Дніпропетровської, Сумської, Львівської, Вінницької і Одеської областей.
«Приємно бачити, що люди, наприклад, у Запоріжжі - фактично дуже близько до лінії зіткнення і під постійними обстрілами - цікавляться темою медіаграмотності та знайшли час, щоб пройти тест. Це також свідчить про те, що тест має потенціал об’єднувати українців», - сказала вона.
Крім того, Кравченко зазначила, що результати тесту показують тенденцію: жінки потенційно більш відкриті до розвитку навичок медіаграмотності та охочіше здобувають відповідні знання.
Аналітик даних Центру соціологічних досліджень децентралізації та регіонального розвитку KSE Institute Владислав Шиманський зауважив, що учасники тесту найкраще впоралися з питанням щодо розуміння того, наскільки (правдиво - ред.) у Telegram-каналах публікується інформація про репрезентативні рейтинги.
"Найскладнішим питанням виявилося те, наскільки респонденти здатні оцінити верифікованість експерта. Їх питали, наскільки можна довіряти тому чи іншому експерту в залежності від повідомлення. І тут лише третина респондентів змогла дати правильні відповіді", - сказав Шиманський.
Національний тест з медіаграмотності проводять уже четвертий рік поспіль, аби об’єднати українців навколо теми медіаграмотності. Ініціатива має на меті допомогти українцям перевірити власну стійкість до фейків і маніпуляцій та відчути, як медіаграмотність стає найкращим захистом від інформаційного хаосу.
Тест проведено Національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури України разом з Центром демократії та верховенства права за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії.
Як повідомлялося, минулого року національний тест з медіаграмотності пройшли понад 76 тисяч українців.
Фото Укрінформу можна купити тут.