/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F994b693c175ed704644f84a7d75d0b70.jpg)
Енергія, що рухає McMurtry та Lotus Evija, може відродити Concorde
Британська компанія Helix, відома своїми потужними електродвигунами для найбільш екстремальних електромобілів, тепер звертає свою увагу на небо. Її технології, що забезпечують неймовірну динаміку McMurtry Spéirling, Lotus Evija та Aston Martin Valkyrie, можуть стати ключем до повернення надзвукових пасажирських перельотів.Helix у партнерстві з каліфорнійським стартапом Astro Mechanica працює над революційною силовою установкою. Метою є створення надзвукового пасажирського літака, який буде достатньо ефективним для регулярної комерційної експлуатації. Це та задача, з якою не впорався легендарний Concorde.Для реалізації цієї ідеї компанія розробила гібридну електричну пропульсивну систему під назвою Duality. Вона поєднує газову турбіну та електропривід, здатні змінювати режим роботи залежно від швидкості польоту.На зльоті система працює як турбовентиляторний двигун. На нижчих надзвукових швидкостях вона перемикається в режим турбореактивного двигуна. А коли літак розганяється до дуже високих швидкостей, система трансформується в щось ближче до прямоточного повітряно-реактивного двигуна (ramjet).Така гнучкість покликана вирішити головну проблему, через яку комерційні надзвукові перельоти стали нерентабельними: двигуни були чудовими для польоту на надзвуковій швидкості, але неефективними на інших режимах і надмірно жертовними.Серцевиною нинішнього прототипу системи Duality четвертого покоління є чотири електродвигуни Helix SPX242-94. Кожен з них здатний видавати пікову потужність до 536 кінських сил. Вони приводять в рух двоступінчастий компресор пропульсивного блоку.