/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F69%2F9e692cbf8d743675f7e515a0611f3897.jpg)
Підвищення тарифів УЗ може підірвати український аграрний експорт
Українські аграрії, які у складних умовах війни забезпечують валютну виручку країні та продовольчу безпеку, опинилися перед новою загрозою — наміром Укрзалізниці підвищити вартість вантажних перевезень.
Про це під час ефіру «Єдині новини» заявив заступник голови Всеукраїнської Аграрної Ради Денис Марчук:
«В Україні тривають жнива. Наразі зібрано майже 80% запланованих площ. Через погодні умови частина кукурудзи ще залишається в полі, проте очікуємо збір врожаю близько 60 мільйонів тонн зернових і близько 20 мільйонів тонн олійних культур — показники, що перевищують минулорічні. Водночас постає питання ефективного експорту, адже його темпи сповільнилися. Порівняно з минулим роком ми відстаємо приблизно на 6 мільйонів тонн. Причина — як затримки в польових роботах, так і удари ворога по портовій інфраструктурі».
При цьому заплановане підвищення тарифів Укрзалізниці може стати критичним для аграріїв. Очікується, що вже з 1 січня 2026 року перевезення подорожчають на 27%, а через пів року тарифи зростуть ще на 11%.
Такий підхід є несправедливим і економічно необґрунтованим.
«Аграрна продукція вже є найдорожчою у перевезеннях, тоді як будівельна чи вугільна галузь фактично дотуються державою. За підрахунками ВАР, додаткове фінансове навантаження на виробників через нові тарифи становитиме понад $200 млн на рік», - підкреслив Денис Марчук.
ВАР вже звернулася до Прем’єр-міністра України з проханням негайно втрутитися в ситуацію й не допустити ухвалення рішень, які підірвуть конкурентоспроможність українського експорту та фінансову стабільність виробників.