Американські водії не мають великого вибору, коли йдеться про крихітні міські автомобілі. Японські Kei-кари, якими нещодавно зацікавився Дональд Трамп, недоступні, а надзвичайно компактні європейські квадрицикли вважаються занадто малими для доріг, переповнених пікапами та позашляховиками.Тим не менш, концерн Stellantis, здається, готовий випробувати межі того, що приймуть американські водії, плануючи привезти в США Fiat Topolino — транспортний засіб настільки малий, що на його тлі навіть компактний Fiat 500 виглядає як сімейний автомобіль.Stellantis працює в категорії важких квадрициклів з 2020 року, почавши з Citroen Ami, продовживши Opel Rocks Electric у 2021 році та, найновішим, Fiat Topolino у 2023 році. Всі три моделі побудовані на одній платформі та розроблені з розрахунку на міську мобільність, а не на подорожі трасами.Це породило питання: що, якби цей приземистий електромобіль отримав значки Dodge, Chrysler чи Jeep? Чи стали б американські покупці до нього привітнішими, побачивши знайому емблему на решетці радіатора?Офіційно Stellantis не планує розширювати лінійку таких моделей у Північній Америці. Однак, враховуючи, наскільки вільно ці мікро-електромобілі міняють значки в Європі, неважко уявити їхню локальну версію. Можливо, з правильною емблемою цей кишеньковий автомобіль мав би більше шансів на американських вулицях.Ось кілька ідей, як могли б виглядати версії від Dodge, Jeep та Chrysler.За основу цієї версії взято позашляховий Citroen Ami Buggy, а конкретніше — концепт Rip Curl з потужними шинами, світлодіодною планкою на даху, рамними дверима та іншими аксесуарами. Версія Jeep виглядає як природнє продовження цієї ідеї.Перероблена передня частина отримала решітку радіатора з п’ятьма планками (обмеження місця не дозволили використати класичні сім), круглі світлодіодні фари у стилі Wrangler та легкосплавні диски з логотипом Jeep. Матові пластикові панелі та спартанський салон підкреслюють функціональність, а загальна естетика більше нагадує позашляховик для піт-стопу, ніж автомобіль для поїздок на фермерський ринок.Він не отримав би офіційного сертифіката Trail Rated, але TrailBug міг би додати трохи духу Jeep для поїздок по кварталах або кемпінгах.Концепт Dodge починається з Opel Rocks Electric, але рухається в більш агресивному напрямку. Передня частина отримала ретро-решітку Cross Hair та гостріший дизайн нижнього бампера.Інші деталі запозичені безпосередньо з ігрової книги бренду маслкарів, включаючи чотирифарові фари на кшталт Challenger, колеса на зразок Charger Daytona та червону забарвлення з повнорозмірними чорними смугами.Версія Chrysler найбільше нагадує Fiat Topolino, оскільки ретро-естетика чудово працює незалежно від емблеми. Ми додали крилату емблему Chrysler спереду, жовті покажчики поворотів за американськими стандартами, хромовані диски-таблетки, шини з білою смугою та ретро-дзеркала.Результат — це щось середнє між круізером середини століття та бульбашковим автомобілем. Його глянцева темно-синя фарба в поєднанні з матовими сріблястими акцентами більше нагадує щось з лаунжу аеропорту 1958 року, ніж сучасний електромобіль.Як і їхні європейські аналоги, всі три вигадані варіанти мали б однакову силову установку та апаратне забезпечення.Один електродвигун потужністю 8 к.с. (6 кВт), що живиться від акумулятора ємністю 5,4 кВт·год, забезпечує запас ходу до 46 миль (75 км). Це не показники, які можуть турбувати Tesla, але, з іншого боку, ця річ більше схожа на моторизований продуктовий візок, ніж на повноцінний автомобіль, і відповідно поводиться.У США такі транспортні засоби, ймовірно, потрапили б до категорії «електромобілів для сусідств». Вони легальні на певних громадських дорогах, але лише на низьких швидкостях. Європейські норми слідують подібній логіці: згідно з класом квадрициклів L6e, такі моделі обмежені швидкістю 45 км/год і повинні важити менше 425 кг (без акумулятора).Хоча ці концепти залишаються лише фантазією, вони чітко демонструють потенціал платформи Stellantis для створення недорогих, спеціалізованих електромобілів для міського середовища. Успіх подібних моделей в Європі показує, що існує ніша для альтернативних засобів пересування, особливо в умовах зростання вартості житла та паркування. Питання в тому, чи готовий американський ринок, де домінують великі автомобілі, до такої мінімалістичної та специфічної пропозиції. Успіх можливий, якщо бренди зможуть ефективно позиціонувати їх не як основні автомобілі, а як зручні, екологічні та доступні додаткові засоби для коротких поїздок у межах міста або закритих територій.Фото: Stellantis, Ілюстрації: Thanos Pappas для CarScoops