/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F921fecd6440914c0a51949d29a2df91a.jpg)
Автопарк Росії через зростання витрат на обслуговування продовжує старіти - розвідка
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
За даними розвідки, витрати на ремонт автомобілів у Росії з кінця 2022 року по квітень 2025 року зросли у 2,5 раза – до 50-55 тисяч рублів, і за рік додатково збільшилися ще на третину.
Для власників старих автомобілів це означає постійне наростання фінансового тиску, зазначили в СЗРУ.
Попит на китайські й локальні марки залишається слабким: росіяни тримаються за західні бренди, а середній вік автопарку досяг 16 років.
Старі машини потребують дедалі більших вкладень, і тенденція до зростання витрат не має ознак сповільнення.
"Російський паралельний імпорт" не вирішує проблему: складна логістика й терміни постачання 45-60 днів зменшили частку оригінальних запчастин до 20%, а частка підробок зросла до 30%. Автомобільна індустрія опинилася в глухому куті", - зазначили в СЗРУ.
Продаж нових автомобілів залишається на критично низькому рівні: за 11 місяців 2025 року реалізовано 1,23 млн машин, що на 19% менше, ніж у попередньому році. Для стабілізації автопарку потрібно щонайменше 2-2,2 млн продажів на рік, а для омолодження – понад три мільйони.
"Прогнози на 2026 рік не дають надії: очікується 1,2 млн продажів, а нові правила утилізаційного збору лише збільшують фінансовий тиск на власників авто та наповнюють держбюджет. Наслідок очевидний: росіяни ще довше триматимуть старі західні марки, а автопарк країни продовжить старіти та дорожчати у обслуговуванні", - підкреслили в СЗРУ.
Як повідомляв Укрінформ, пересічні росіяни платять більше за паливо, ніж американці, і ця тенденція посилюватиметься.
Фото: СЗРУ