MY.UAРейтинги
Роман Хміль
5435

Роман Хміль

Роман Хміль: український бізнесмен в сфері IT, який намагався реформувати дорожній сектор України

Роман Хміль, займаючись прибутковою справою в сфері ІТ, вирішив внести свій вклад в розвиток України. З огляду на це він залишив високооплачувану роботу і очолив один з департаментів Міністерства інфраструктури. Вже через рік підприємець розчарувався в корумпованості чиновників і повернувся в бізнес.

1. Біографія
2. Сім'я
3. Освіта
4. Кар'єра
5. Чутки і компромат
6. Статки і джерела доходів

Біографія

Хміль Роман Володимирович - український підприємець, який створив аутсорсингову компанію, виступив співзасновником фонду з розвитку IT-освіти BrainBasket Foundation, а також заснував громадську організацію "Моя дорога".

Народився в Києві, а ось коли - в своїй біографії не вказав.

Деякий час Хміль на державному рівні займався проблемами українських доріг і автотранспорту, проте побачив незацікавленість з боку влади і залишив держслужбу. У нинішній час володіє і керує підприємством Creative Quarter.

Сім'я

Виховувався Роман Хміль в сім'ї інженерів. Батько займався електронікою, мати була математиком-програмістом.

У нинішній час бізнесмен перебуває в цивільному шлюбі. Має доньку Роксану.

Освіта

Вищу освіту Хміль отримав в КНУ ім. Шевченко і Києво-Могилянській академії, де вивчав кібернетику.

Кар'єра

Після закінчення університету, Роман Хміль поїхав в США, де з 1998 до 2002 року працював програмістом в легендарній телекомкомпанії BellСore. В Америці планував залишитися, але, проживши деякий час в "штатах", вирішив повернутися на Батьківщину.

У 2002 році Хміль разом зі своїм другом Дмитром Лисицьким вже в Україні заснував компанію SourceValley. У 2006-му їх підприємство викупила компанія GlobalLogic, український департамент якої Роман і очолив. Там він працював виконавчим директором до 2012 року.

Наступні два роки Хміль працював відразу на декількох посадах. Він був головним операційним директором в Ciklum Group, венчурним партнером фонду VostokVentures, а також входив до ради директорів стартапу VostokGames.

Натхненний "Революцією гідності", в червні 2014 року Хміль залишив керівну посаду в успішній компанії Ciklum Group, яка приносила йому хороші доходи, щоб присвятити себе соціальним проектам на благо України. Він почав розвивати громадську організацію "Моя Дорога", асоціацію інноваційного розвитку UAID, а також освітні IT-проекти BrainBasket Foundation і Bionic University, займаючи керівні посади в кожній з організацій.

У червні 2015 року Роман Хміль очолив напрямок стратегічного розвитку дорожнього господарства та автотранспорту в Міністерстві інфраструктури України. Уже через рік бізнесмен розчарувався в політичній системі і в квітні 2016 року повернувся в ІТ-бізнес.

Разом з Іллею Кенігштейн Роман Хміль заснував компанію Creative Quarter Inc., яку очолює до цього дня.

Чутки і компромат

Проблеми в Україні та пошук винних

За те, що Роман залишив високооплачувану роботу топ-менеджера в IT-компанії і прийшов працювати в Міністерство інфраструктури під керівництвом Андрія Пивоварського, його та інших чиновників назвали "технократами".

На держслужбі Хміль зі своїми колегами з міністерства розробив план, за яким за кілька років можна було повністю реформувати дорожній сектор України. В основу стратегії підприємець поклав успішний досвід Литви, Польщі та Німеччини. Крім цього, він оприлюднив Дорожню карту реформ, щоб кожен охочий зміг побачити, як просувається робота міністрів в цьому напрямку.

За словами самого Романа, він наївно сподівався підтримки від президентської фракції БПП. І, звичайно, реформи депутати підтримували, але дуже ситуативно.

Взаємодію міністерства з владою бізнесмен порівнює з відомим фільмом "Матриця", говорячи, що їх атакували з усіх боків: і депутати, і люди прем'єр-міністра, і люди Президента.

Найбільше Роману не подобався такий ситуативний підхід до змін через те, що в один день могли підтримати те, чого ніхто не очікував, а в іншій - "втопити" те, що потрібно було б підтримати. У приклад Хміль наводить закон про децентралізацію доріг, який в Раді ніяк не могли прийняти. Більше того, попри те, що в залі був присутній міністр, цей проект навіть не поставили на голосування.

З цієї та інших подібних ситуацій Роман Хміль зробив висновок, що влада поки що не готова до реформ. Каже, бачив це, але до останнього не хотів вірити, давав собі і чиновникам час усвідомити зміни.

Ще Хміль обурений тим, що так і не була реалізована реформа щодо справедливих зарплат чиновникам. Річ у тому, що європейські партнери дали гроші для виплати хороших зарплат держслужбовцям з метою таким чином протидіяти корупції. Українська влада гроші взяла, але реформу так і не провела. Примітно, що реалізацію проекту повинен був очолити HR-директор Платинум Банку - Денис Бродський, але незабаром він зняв з себе всі зобов'язання і зі скандалом пішов.

Як вважає Роман Хміль, українська влада не тільки не підтримує перспективні нововведення, а й активно протидіє їх реалізації. Бізнесмен вважав, що після того, як попередні чиновники "завалили країну", прийшов час так званих "технократів", професіоналів, які можуть принести реальні зміни.

Тепер же Роман впевнений, що в цьому ніхто не був зацікавлений, що сьогодні точно так же триває "дерибан" країни, а політики прикриваються "технократами" як ширмою.

На думку підприємця, кожен в якійсь мірі винен в тій ситуації, яка є на сьогодні в країні. Порошенко з Яценюком, як каже Хміль, просто не можуть не знати про те, що відбувається навколо і як поставлені ними чиновники руйнують держпідприємства, "вимиваючи" для власного збагачення мільйони гривень. Можна було б це довести, але ставати детективом бізнесмен не хоче.

Не заперечує Роман і своєї провини в тому, що не був настільки наполегливим, щоб все-таки провести дорожні законопроекти, в той час як хлопці з Мінекономрозвитку зуміли продавити через всю цю систему законопроект про держзакупівлю. "Я встану і піду, тому що звик відповідати за результати своєї роботи", - говорить Хміль.

Головною невдачею своєї роботи підприємець бачить в тому, що йому і колегам не вдалося реформувати дорожній сектор. Розроблені "технократами" законопроекти поки що не прийняли, мобільні вагові комплекси для захисту доріг так і не купили, фінансів, виділених на ремонт доріг в 2016-му, вистачило б тільки на 1700 км, а це лише 10% від того, скільки доріг треба ремонтувати за рік.

Все ж те, що бізнесмен не досяг бажаних результатів на держслужбі, він виправдовує тим, що складно бути успішним, коли навпроти сидять народні депутати і при цьому, погрожуючи і шантажуючи, вимагають віддати їм держпідприємства для неформального управління. В таких обставинах будь-яким професіоналам складно буде принести справжні зміни в країну - впевнений підприємець.

В результаті, 20 квітня 2016 Роман Хміль покинув Міністерство і повернувся в IT-бізнес. Про це він розповів на своїй сторінці в Фейсбуці, відзначивши, що як і раніше наївно вірить в європейське майбутнє України і буде намагатися змінювати країну на краще.

Конфлікт між співвласниками Creative Quarter

У жовтні 2018 року ЗМІ оприлюднили новину про те, що між співвласниками компанії Creative Quarter стався серйозний конфлікт. За словами Іллі Кенігштейна, керівник компанії Роман Хміль, якого Ілля запросив у проект на умовах рівноцінного партнерства, "видавлює" його з CQ. Сам же Роман Хміль заперечує ці звинувачення і разом з іншими акціонерами збирається судитися з партнером за наклеп.

На своїй сторінці в Фейсбуці Ілля Кенігштейн написав, що його силою усунули від керівництва фірмою і вимагають продати свою частку в компанії всього за 50 тисяч доларів. Бізнесмен вважає таку поведінку акціонерів справжнім рейдерством, на чолі якого стоїть Хміль.

У Романа ж зовсім інша думка з приводу конфлікту, що виник. У той же день він на своїй фейсбук-сторінці відповів на звинувачення Іллі в рейдерстві і прокоментував ситуацію. За його словами, ніхто Кенігштейна з компанії не "видавлює" - радою директорів він знятий з посади топ-менеджера "материнського" підприємства, яке зареєстровано в США, через незадовільні результати роботи.

Роман Хміль також зазначив, що 50 тисяч доларів, про які говорив його партнер - це компенсація, яка повинна бути виплачена Іллі після звільнення, і ніяк не спроба за гроші викупити його частку в бізнесі.

Уточнив Роман і з приводу того, хто кого запросив в Creative Quarter. За його словами, компанія з самого початку створювалася як спільна, і партнери рівноцінним чином брали участь в її запуску. Хміль визнає, що Кенігштейн безуспішно намагався запустити Creative Quarter у Львові, але акцентує на тому, що це був зовсім інший проект, який з нинішнім крім назви не має нічого спільного.  

У своєму пості Роман сказав, що оскільки CQ зареєстрована в США, Ілля може звернутися до американського суду - там все прозоро, немає "українських реалій", на які нарікає його партнер. Хміль з упевненістю говорить, що Кенігштейн його оббрехав і тим самим завдав шкоди репутації компанії, тому він також буде відстоювати свою правоту в суді.

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян підтримує Кенігштейна. За його словами, під час роботи в автодорожньому департаменті Міністерства Хміль в робочий час курив кальян, дозволяв матюки на адресу своїх колег і при цьому не досяг жодних результатів.

Статки і джерела доходів

На питання журналістів про зарплату Роман Хміль відповів, що на держслужбі отримував від 3 500 до 5 000 гривень на місяць, зазначивши, що в бізнесі доходи у нього були в сотні разів більше.

В декларації за 2016 рік він вказав річну зарплату в Міністерстві інфраструктури України в розмірі трохи більше ніж 53 000 гривень.

Крім цього, він отримав 434 000 гривень від зайняття підприємницькою діяльністю.

Ще 100 000 доларів Роман зберігає готівкою в якості заощаджень. При цьому, в 2016 році за ним значився борг в розмірі 102 000 доларів.

Що стосується нерухомості, Хміль вказав, що частково володіє двома квартирами в Києві, а також дачним будинком і двома ділянками землі на Львівщині. Ще одна велика квартира в столиці на 130 кв.м поки що знаходиться на етапі будівництва.

Їздить бізнесмен на Тойоті FJ Cruiser 2007 р.в., а його співмешканка - на Nissan Qashqai 2013 р.в.

Упоминания персоны
Ремонт доріг в Україні: як виглядають шляхи, в котрі "влили" космічні суми
Znaj.ua
2019-12-30T14:01:01Z
Показать еще